KVS-slangen
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 13 april 2021 02:03 PM

Wie kan mij vertellen of, en zo ja waar, er nog de volgende slangen voor het KVS systeem (nieuw) te verkrijgen zijn:

- Van kachelradiator uitgang op het schutbord naar ontluchting apparaatje (met dat ventieldopje).

- Van ontluchting apparaatje naar de motor.(die zit volgens mij vast aan het ontluchting apparaatje)

- Van ontluchting apparaatje naar het inlaatspruitstuk.(dunnere, korte slang)

- Van onderzijde radiator naar de motor.(dikkere, lange slang)

Bij voorbaat dank.

Profiel  
 
Jaak123
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 16-11-2014

Gepost: 13 april 2021 05:46 PM
  [ # 1 ]

Kan je vermelden over welk type AX het gaat, bouwjaar, cilinderinhoud, motortype, dit omdat er door de jaren heen nogal wat verschillende darmen gemonteerd zijn. Met die info kan ik proberen om je de originele Citroën nummers te bezorgen, dat maakt de zoektocht wellicht wat makkelijker.

Zelf heb ik een tijd terug een AX GTI gerestaureerd en ben inmiddels bezig met een GT type 1 en heb ondertussen ervaren dat veel van die slangen nog moeilijk of niet te krijgen zijn. De dikke darmen vd radiator naar het blok heb ik nog bij de reguliere onderdelen handelaars kunnen vinden maar voor de rest heb ik helaas hier en daar tweedehands onderdelen moeten gebruiken.

Nu is natuurlijk ook zo dat een GT type 1 al aardig gedateerd is ondertussen en een GTI (zonder kat, 100pk) al helemaal uitgestorven is…

Voor die 2 van mij waren alle nummers bij Citroën NFP, uit productie dus, misschien is jou auto jonger en heb je meer geluk!

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 14 april 2021 08:13 AM
  [ # 2 ]

Ja dat kan. Het is een AX Gt injection van 07-04-1992, 1360 cc, 75pk (55 kW), monopoint Bosch injectie, met kat., chassisnummer VF7ZADD0000DD6076, kenteken DX-JB-67. Ik weet dat bij Citroën alle door mij genoemde slangen NFP zijn, maar ik heb/had de hoop dat er mogelijk nog slangproducenten zijn die deze onderdelen wel voeren.
Het is me al eerder opgevallen dat Franse automobielfabrikanten/toeleveranciers niet geneigd zijn onderdelen van oudere types lang te blijven voeren. Bij Franse Talbot typen was dat ook al het geval (zie ook het laatste nummer van Classic Autoweek m.b.t de Simca Ralley 2), terwijl voor de Engelse Talbot typen in de UK nog echt alles uit voorraad leverbaar was. Misschien moet ik het eens proberen bij de Engelse AX club (bestaat die??).

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8223
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 april 2021 08:30 AM
  [ # 3 ]

Mijn AX met exact hetzelfde blok is beland bij de mannen van Garage 80, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2092848/

Daar zaten nog een aantal recente slangen op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 14 april 2021 03:53 PM
  [ # 4 ]

Prima, bedankt René. Ik ga daar zeker snel informeren, want vandaag had ik weer een ontsteking probleem, maar na tussenkomst van de WW van de ANWB, die hem “even heeft doorgepiept” (???!!) was dit in no time verholpen, echter die WW raadde mij aan om de gever en de rotor in het ontstekingshuis te vervangen, om dit probleem in de toekomst te vermijden, dus heb ik ook dat complete ontstekingshuis nodig, omdat het overzetten van de gever en rotor kostbaarder zou zijn. Ook raadde hij mij aan om de ontstekingsmodule maar te vervangen, want na dat doorpiepen kon deze ook wel eens schade hebben opgelopen(??).

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8223
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 april 2021 04:44 PM
  [ # 5 ]

Kijk of je de complete verdeler van mijn AX daar nog kan begaan.
Die heeft de juiste vervroegingscurve, een recente vacuümdoos en ook de allerlaatste originele Bosch ontstekingsmodule die in 2014 nog verkrijgbaar was.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 14 april 2021 04:54 PM
  [ # 6 ]

Dat heb ik inmiddels gedaan René. Ook heb ik een Hella uitvoering van de module, die nog wel te krijgen is, besteld bij de plaatselijke autoshop. Navraag bij Bosch (door die shop) leverde geen resultaat, de module 0 227 100 140 van Bosch is pas in de zomer leverbaar.

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 14 mei 2021 07:29 PM
  [ # 7 ]

Of het aan mij ligt weet ik niet, maar het contact met garage 80 verloopt nogal stroef(dit is nog netjes uitgedrukt)
Ik heb na 2 weken nog geen antwoord op mijn vraag of ze de slangen en het complete ontstekingshuis kunnen leveren en wat de kosten daarvan zijn. Ook niet toen ik hen later nog gevraagd had uit te kijken naar de sloper die ze bij René hebben opgehaald en waarop die onderdelen zouden zitten.
Inmiddels ben ik weer onbedoeld tot stilstand gekomen, weer omdat er geen vonk was. De WW raakte bij het demoteren van de ontstekingsmodule per ongeluk de stekker van de bobine aan, en toen was er opeens wél een vonk. Blijkt dus dat mijn probleem met de (naar ik aannam) ontstekingsmodule, helemaal niet daarin zat. Het was dus de (laagstroom) stekker (die 4-polige) van de bobine!! Het vreemde is dat er aan de buitenkant niets was te zien wat er op kon duiden dat het de stekker was die de problemen veroorzaakte en dat hij in koude toestand van de motor wel werkte. Inmiddels heb ik zelf een alternatief voor de stekker gemaakt, en dat werkt (tot nu toe) naar behoren.

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 11 juni 2021 04:02 PM
  [ # 8 ]

Uiteindelijk toch geslaagd bij garage 80. De KVS slangen zijn binnen en het zijn de juiste.

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8223
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juni 2021 04:08 PM
  [ # 9 ]

“de mijne”? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Donar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-2019

- AX GT injection
Gepost: 12 juni 2021 05:21 AM
  [ # 10 ]

Nee, niet helemaal René, de slang van de radiator naar het blok is nieuw (nog in de verpakking van Gates) en het ontsteking huis had een lekke vacuümdoos. (dat huis is inmiddels retour) De andere drie slangen inclusief ontluchtingspotje waren z.g.a.n., dus die zouden van jouw auto afkomstig kunnen zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook