2 van de 2
 < Vorige 1 2

Terug bij de basis - mkatgert’s C4 Cactus
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 07 september 2021 03:59 PM
  [ # 16 ]

De auto is terug van het schadebedrijf. Klep is uitgedeukt en gespoten, en alle bumperdelen zijn nieuw.

Terugrijdend kwam ik er achter dat de auto nogal naar links trok. Tijd om de bandenspanning eens te checken: linksachter 0.8 bar. Shocked Was die melding van het bandenspanningscontrolesysteem dus wel terecht… (maar waarom ie dan voor alle 4 de banden een melding gaf…)

Wat me de laatste weken opviel, is dat de achterkant hoger lijkt te staan dan toen ik de auto kocht. Iemand enig idee of dat überhaupt kan? Er zit evenveel in de achterbak als bij de eerste foto in dit draadje.

Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  

Jeroen Simons
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 631

- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 07 september 2021 04:02 PM
  [ # 17 ]

Is de auto afgeleverd met een volle tank en tank jij steeds voor een tientje? Dat kan het hoogteverschil verklaren Wink

Volgens mij geeft de Cactus een algemene waarschuwing en niet per wiel, meen ik me te herinneren. Dat is een eenvoudiger systeem.
Heb je trouwens nog gecontroleerd of er geen schroef, spijker of zoiets in de band zit? Want dat is vaak de reden van een langzame leegloop.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 september 2021 04:39 PM
  [ # 18 ]

Haha, nee, ik gooi hem altijd vol, maar het is maar een klein tankje. Als de hond achterin zit (die denk ik zwaarder is dan een volle tank diesel) staat de auto nog steeds hoog. Voor mijn gevoel is het gebeurd sinds er nieuwe voorbanden onder zitten, een week of 3 geleden. Alsof daar de wielen in de eindaanslag hebben gehangen en niet helemaal goed terug zijn gekomen.

En voor wat betreft de achterband, daar lijkt geen schroef/spijker/punaise in te zitten; ik vermoed dat het het ventiel is. Binnenkort maar even langs de bandenboer.

Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 14 september 2021 11:57 AM
  [ # 19 ]

Was het dus toch een schroefje. De band is weer geplakt en blijft netjes op druk.

Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook