Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik hoor inderdaad wisselende verhalen en ervaringen over de Puretech motoren. Slotsom is wel dat er echt een sluitende onderhoudshistorie bij moet zitten en je wil het liefst geen stadsracer, maar een auto die ook redelijk wat op de snelweg vertoefd heeft. Het is blijkbaar nog niet zo’n drama als de THP motoren maar helemaal probleemvrij zijn de Puretechs ook niet.
Totaal aantal Berichten: 1799
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Onze cactus na 4 jaar en 80.000 probleemloze km’s ingeruild ( 120k op de klok ) …
Benzine 110 automaat , vond het een bijzonder fijne auto , lekker stil, licht ( dus lage wb en aangenaam verbruik )
Type 2 is wat minder karakteristiek, echter wel stiller en door de phc vering erg comfortabel.
En zoals al aangehaald is de achterbank bij deze variant wel in delen neer te klappen.
Gezeur met de 1.2 puurpech hebben we nog nooit gehad ( ook geen olieverbruik ), prima bromtol bij fatsoenlijk onderhoud.
Meubilair was prima ( onze had de comfort uitvoering met “ matras zetels “ )
Laadruimte interesseert ons geheel niet, wel een hoge tildrempel.
Interieur basic maar wel leuk om naar te kijken en functioneel…
Minpunt is de dramatisch slechte armsteun ( midden ) en wat mij betreft de keiharde plastics van oa deurpanelen.
Waarom dan niet weer een cactus, ze worden helaas niet meer nieuw gemaakt , wat mij betreft een gemis !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera