2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ervaringen ombouw carb > injectie, evt. merkloos
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 mei 2021 06:34 PM
  [ # 16 ]

Die “oude” meuk : Jetronic ( D, K, L of zelfs Motronic)  moet je helemaal niet willen. Tegenwoordig zijn er EFI setjes op de markt waarbij je de oude carburateur verwijder en vervangt door eentje waar de injector(s) al zijn geplaatst boven de gasklep(pen). Je hoeft o.a. geen gaten boren/tappen voor de injectors en je kan altijd terug naar de oude situatie. 

engelstalige linken genoeg….. Just google it.

https://www.youtube.com/watch?v=T_BzLEVXmnA

https://www.speedwaymotors.com/Holley-Sniper-550-864-EFI-2GC-Base-Kit-Shiny-Finish,388128.html

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 mei 2021 07:05 AM
  [ # 17 ]

Jean Pau1, je zou eens contact op kunnen nemen met Henk Overkleeft van DS-TT. (http://www.ds-tt.nl) Henk heeft zijn DS voorzien van een
programmeerbaar dual point injectiesysteem. Dit systeem is volledig geregeld, heeft een mapping die aangepast kan worden etc.

Ik ben ervan overtuigd dat Henk je heel ver op gang kan helpen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 mei 2021 02:21 PM
  [ # 18 ]

Je zou ook contact kunnen opnemen met Peter van Bemmelen uit Delft. Hij kent de GS van onder tot boven. Hij heeft al een regelunit voor een carburateur ontwikkelt met lambdasonde voor GS, en ik kan me niet voorstellen dat hij nog niet bezig is geweest met een injectiesysteem.

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2021 09:47 PM
  [ # 19 ]

Ik heb een volledig stand-alone injectiesysteem klaarliggen voor mijn TA, monopointhuis van een TU-motor in plaats van de carburateur, programmeerbaar motormanagement, triggerwheel op de balansschijf, ontsteking ook via het motormanagement, spelen nog met de gedacht om er coil on plug bij te frommelen. En dan natuurlijk ook LPG-injectie, want daar begon het hele verhaal eigenlijk mee. Twee jaar terug hadden we het hele spul al in de auto zitten, maar bleken we met nog slechts een week te gaan tot de Citron Pressé een bobine te hebben die niet aangestuurd kon worden door onze computer. Op zondagavond alles weer teruggebouwd naar origineel en daarna ingehaald door het dagelijks leven… Hopelijk krijgen we het apparaat dit jaar nog wel aan de praat met alle genoemde aanpassingen.

Profiel  
 
Jean-Pau1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-2021

- Ami 8 Break
Gepost: 08 mei 2021 11:01 AM
  [ # 20 ]

Nogmaals dank iedereen, kreeg veel input waaruit bleek resp. al is bewezen dat er veel mogelijk is.

En dan Deze Club welke op zich al vaker langskomt binnen het forum: is er een om te onthouden.
Zij zouden volgens de oorspronkelijke ontwikkelaar Megasquirt helaas wel een plagiaatpleger zijn.
Maar Deze Club heeft vooral ook het gat in de markt gevuld dat Megasquirt kennelijk liet liggen.
Zij presenteren zich als one-stop shop waarin de zelf-ombouwer kan vinden wat diegene nodig heeft.
Deze Club begrijpt het met zijn webshop en (toegezegde) dienstverleningen en lijkt daarom interessant. Als ik dan kijk naar de websites van Megasquirt resp. diens geautoriseerde partners dan word ik niet bijzonder blij…

We gaan het zien want, hoe verrassend, het begint met een fysieke (2e) klassieke Citroën.
Daarvoor moet ik eerst nog even op auto-jacht Wink Wordt vervolgd (of onverhoopt niet…)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook