1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Gebroken hogedruk leiding
gewo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 14-03-2007

- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Gepost: 09 mei 2021 11:24 AM

Beste XMers.
 
Bij mijn XM 1999 2 lit. Is een hoge druk leiding bij de pomp gebroken. De leiding loopt naar de hoge druk regelaar’

Wie weet raad , vast bedankt, Gewo

Afbeelding Bijlagen
XM_leiding_lek_9_5_2021.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Niets zweeft lekkerder dan een XM.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 276
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
Gepost: 09 mei 2021 11:31 AM
  [ # 1 ]

ja hoor, ik heb in het verleden zo’n reparatie gedaan met een knelkoppeling deze heb je in 6,4 en 7 mm
deze zijn voor hogedruk leidingen.
groet,
Kees.

Afbeelding Bijlagen
koppeling.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3339
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 mei 2021 01:29 PM
  [ # 2 ]

Die leidingen breken niet zomaar.
Dikwijls het gevolg van niet correct borgen met de ondersteuningsbeugels.
Bij diesels gebeurt dat zelfs vrij vaak.
Ze bestaan ook met een stukje hydrauliekslang. Als je die kan vinden zou ik er zo een monteren.
Knelkoppelingen met die kleine diameters zijn kritisch bij gebrek aan voldoende rek. Benieuwd hoe lang dat stand houdt in die leiding.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8935
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 09 mei 2021 05:37 PM
  [ # 3 ]

Is bij sm’s een veel voorkomend euvel.
Cyril Sars heeft ze denk ik wel met slang ipv leiding. http://www.citrosars.nl

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7060
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 mei 2021 08:41 PM
  [ # 4 ]

Zie op de citroen site dat hij 6,35mm is. O.a. chyparse (ds21.eu) of citrotech kan dan wel een nieuwe voor je maken mits je de oude complete leiding meeneemt (= voor de lengte van de leiding en wellicht de oude nippels weer gebruiken !!)
Stuur voor de zekerheid fff een foto van hoe de zadels er aan beide zijden uiteinden uitzien zodat je geen onnodige rit maakt.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3339
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 mei 2021 08:40 AM
  [ # 5 ]

Chyparse gebruikt cunifer leidingen. Dat is prachtig, roestvrij spul, dat zich goed laat buigen.

Maar het is totaal ondergeschikt als HD leiding tussen pomp en HD regelaar, door de drukpulsen, die daar constant doorheen moeten.
Scheurt in de kortste keren kapot, meestal bij de bolletjes, waar de vervorming het grootst was.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24770
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2021 10:23 AM
  [ # 6 ]

precies. Cunifer voor de HD leiding gaat heel snel stuk. Been there…

Dis is de oplossing:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7060
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 mei 2021 11:30 AM
  [ # 7 ]
JanSr schreef:

Chyparse gebruikt cunifer leidingen. Dat is prachtig, roestvrij spul, dat zich goed laat buigen.

Maar het is totaal ondergeschikt als HD leiding tussen pomp en HD regelaar, door de drukpulsen, die daar constant doorheen moeten.
Scheurt in de kortste keren kapot, meestal bij de bolletjes, waar de vervorming het grootst was.

Ah, Das mooi om te weten very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 mei 2021 12:53 PM
  [ # 8 ]

Ga maar eens op zoek bij Bart Ebben, Vos etc voor een tweede hands leiding. Je moet echt een stalen leiding hebben voor de XM, zoals origineel.  Ik weet dat Citrotech ze kan maken, maar of ze dat willen doen is niet zeker.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3339
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 16 mei 2021 02:02 PM
  [ # 9 ]

Ik zou voor de suggestie van Bogaard gaan.
Overal in het land heb je hydrauliekboeren, die voor luttel geld slangen op maat maken.
Oude leiding mee en dan verder doen wat er gezegd wordt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 mei 2021 05:08 PM
  [ # 10 ]

Dan moet je wel erbij vermelden dat de belasting een pulserende belasting is tussen 140 en 165 bar. Waarom ? Met een 200 bar slang kom je er niet, die kan geen zo hoge pulserende belasting aan. Een 6.35 mm binnenmaat slang van 400 bar is relatief zeldzaam en de benodigde nippels in M12x1.25 zijn niet gemeengoed.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8935
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 16 mei 2021 06:03 PM
  [ # 11 ]

Toch zijn er al veel sm’s op deze manier gemodificeerd. Zie de foto van Boog.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 mei 2021 06:22 PM
  [ # 12 ]

Ja: Voor een Sm kun je die leiding kopen, en dan heb je de goede met een slang van 400 bar en de slechte met 200 bar die na 1-2 jaar gaan lekken omdat de slang het niet aan kan. Die slangen worden met speciale nippels en adapters gemaakt, inderdaad door een hydrauliek specialist die de nippels en slang speciaal besteld.
Maar voor een XM is dat er nog niet. Daarom de waarschuwing.
Je kunt niet voor 400 bar even een slang aan een leiding persen en zeker niet aan een bestaande leiding, was het maar zo simpel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gewo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 14-03-2007

- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Gepost: 18 mei 2021 07:20 PM
  [ # 13 ]

 
Beste XMers,

Gelukkig uit een sloper de goede passende Leiding kunnen ,,krijgen,,

Wist ook niet dat er nogal wat verschillende uitvoerringen zijn.

  Bedankt voor alle reactie,s.

  Mvrgr. Gewo

Niets zweeft lekkerder dan een XM.

Profiel  
 
gewo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 14-03-2007

- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Gepost: 17 augustus 2021 06:57 AM
  [ # 14 ]

Beste XMers.

Betreft XM 1999ct organr. 8257CJ.
De hydrauliek leiding die loopt vanaf de hogedrukregelaar naar het voorraadvat met een aftakking naar het stuurhuis is
,,gebroken ,, ter hoogte van de steun in de koker.Gerepareerd met een stukje koperen buisje en slangklemmen.
Als ik de dikke luchtbuis weg haal zodat ik de reparatie beter in de gaten kan houden, toch gewoon rijden?
Ik had graag een afbeelding van de leiding en het onderdeelnummer.
Wie weet raad , zijn er alternatieven ?
Bedankt voor het meedenken.

Groet Gewo

Niets zweeft lekkerder dan een XM.

Profiel  
 
gewo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 14-03-2007

- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Gepost: 08 oktober 2021 06:41 AM
  [ # 15 ]

  Het juiste vinnummer is VF7Y4TT0000TT9842

Niets zweeft lekkerder dan een XM.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook