RandY’s Citroën DS4 THP200 Sport Chic
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 25 mei 2021 07:39 AM

Ik ben weer in het bezit van een Citroën! Na een paar jaar in een Peugeot 206 SW GTi te hebben gereden en 400km in een 2011 Renault Megane Grand Tour TCE180 GT ( ingeruild na verborgen motorschade).

Is het nu tijd voor het volgende hoofdstuk:

2011 Citroën DS4 THP200 Sport Chic in de kleur blanc nacré (parelmoer wit metallic)
opties o.a. zwart met wit leder interieur, zwarte hemel, denon audio met sub en navigatie, massage stoelen,



De auto bleek een goede onderhoudshistorie te hebben. Ieder jaar onderhoud en afgelopen 2 jaar de brandstofpomp, remmen rondom en een reiniging van de inlaat.

Afgelopen donderdag de aut oeen grote beurt gegeven inclusief verse bougies en een afneembare trekhaak gemonteerd.

plannen voor de komende tijd:

Extra set (zwarte) wielen aanschaffen met zomerbanden (huidige set is 4 sezoen)
Lederen interieur opfrissen (wit is een beetje vervaagd op sommige plekken)
wat kleine dingen hoogglans zwart (laten) wrappen)
Misschien het vermogen nog iets opkrikken.

Eerst maar eens verder met genieten van deze heerlijke auto!

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 14 januari 2022 12:12 PM
  [ # 1 ]

ZO, we rijden inmiddels alweer een flinke tijd in deze heerlijke bolide.

Er is ondertussen flink wat gedaan aan de auto:

- Grote beurt
- Turbo vervangen bij 135000km (was helemaal gaar)
- extra waterpomp turbo vervangen (deze was gelijmd….)
- Kleppendeksel vervangen ivm olie lekkage omdat de carterventilatie het niet meer deed

belachelijk dat je het hele deksel moet vervangen omdat een membraam stuk is…

- Kachelradiator vervangen omdat deze dicht zat
- Extra set Brisbane velgen bijgekocht met zomerbanden

- Go Fast bits DV+ gemonteerd
- Oil catch can gemonteerd

opgevangen na 1000km:  Mix van water olie en benzine


- Nieuwe originele lederen pookknop

 

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 21 januari 2022 01:16 PM
  [ # 2 ]

inmiddels zijn de volgende update ook alweer binnen

koni fsd schokbrekers

Doosje met andere veren.

Ik moet nu nog even nieuwe veerpootlagers en stofkapjes bestellen. Dan hoeven de originele veerpoten ook niet uit elkaar. Scheelt een hoop werk, en dan is alles weer fris.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 14 maart 2022 04:08 PM
  [ # 3 ]

Flink wat gedaan aan jouw DS4 lees ik! Ben benieuwd hoe de koni schokbrekers je bevallen! Had je ze zelf met een specifieke reden aangeschaft?

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 30 maart 2022 01:24 PM
  [ # 4 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

De gouden Koni’s bevallen super. Deze zitten er inmiddels 3 weken onder, samen met de verlagingsveren.

De reden waarom ik voor nieuwe schokbrekers heb gekozen is dat de DS4 standaard stug is en korte riggels vrij hard doorgeeft.

De auto is nu nog iets stugger, maar voelt veel comfortabeler aan omdat het stoten er zo goed als helemaal uit is. Ook heeft de auto veel meer mechanische grip en blijft de auto mooi vlak bij lange snelle bochten.
Het is zo’n fijnere auto geworden.


Maar er is meer gebeurd dan verlagen. HEt thermostaathuis is vervangen (mega klus) en een kleine olie lekkage van de oliekloeler/ filterhuis is opgelost.





Na het verlagen is de auto ook opnieuw uitgelijnd.

Foto na de verlaging en een flinke wasbeurt:

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 07 juni 2022 01:26 PM
  [ # 5 ]

Die korte richels zijn idd heel duidelijk aanwezig. Het zou zomaar kunnen dat ik ook voor de koni’s ga als mijn schokbrekers aan vervanging toe zijn.

Ziet er netjes uit met de verlaging!
Anderzijds ook wel jammer want het leuke vond ik juist dat de 4 wat hoog op zijn pootjes staat.

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 10 juni 2022 08:22 AM
  [ # 6 ]

De verlaging is inmiddels weer ongedaan gemaakt. De schokbrekers konden niet overweg met de te grote verlaging. 

Ik had 2 opties: andere 25mm verlagingsveren moteren of terug naar originele veren.
Ik heb de originele veren met de koni FSD dempers nu gemonteerd. BEn echt super tevreden nu. Het rijd veel comfortabeler dan met de 1o jaar oude dempers. Dit is hoe het moet zijn.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook