Overstap van bx naar C5 met een geluidje
Grmeijer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 29-09-2020

Gepost: 28 juni 2021 10:51 PM

Beste allen,

Na lang wikken en wegen toch een c5 1.816v ph2 gekocht.. de bx blijft wel maar moet toch echt opgeknapt worden.
De c5 bevalt meer dan goed. Echter hoor ik wel in de 5e versnelling op de snelweg een lichte brom/zoen en wanneer ik de koppeling weer intrap is dit weer weg.. het is heel zachtjes op de achtergrond je moet er echt goed voor zitten maar ik hoor het toch! Iemand hier ervaring mee? Koppeling slipt niet enkel soms bonkt hij een klein beetje bij wegrijden in de 1e versnelling schakelt verder ook prima.

Groet.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juni 2021 06:49 AM
  [ # 1 ]

Trilt de pook ook in z’n vijf?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Grmeijer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 29-09-2020

Gepost: 29 juni 2021 07:04 AM
  [ # 2 ]

Nee de pook trilt niet schakelen voelt ook gewoon strak.. nu weet ik wel dat versnellingsbakken bij de oudere citroëns rumoerig zijn.. en het was mij eerdë niet opgevallen.. de c5 is natuurlijk wel een heel stuk stiller

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 juni 2021 08:14 AM
  [ # 3 ]

De reden dat ik het vraag is dat bij sommige typen vijfversnellingsbak de moer van de vijfde versnelling los wil lopen, waardoor het tandwiel van de vijfde uitloopt. Dat veroorzaakt trillingen en geluid.

Is overigens geen enorm onoverkomelijk ding, maar wel iets om rekening mee te houden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Grmeijer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 29-09-2020

Gepost: 29 juni 2021 05:24 PM
  [ # 4 ]

Aha okee bedankt voor de tip. Ik ga morgen maar eens langs de garage dan!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 augustus 2021 08:37 PM
  [ # 5 ]

Oorzaak gevonden?

Ook ik heb sinds begin juni een PhII 1.8, en ondanks al dat “gezeur” over “te lichte motor, moet er veel te hard aan trekken, ondermaats, je moet minimaal de V6, blabla” bevalt de C5 uitstekend!
Ik heb aan de 125pk meer dan genoeg, en heb ook niet het idee dat ik tekort kom.
Ja; acceleratie kan wat beter, maar de C5 is een reisauto…geen F1.
We rijden niet allemaal dagelijks met een caravan door de Alpen toch?

Hoe bevalt de auto?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook