10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DS 1967, zwart , welk kleur dak?
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 11 augustus 2021 02:13 PM
  [ # 136 ]

Ohw , kan dus wel , mooi dank.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 11 augustus 2021 06:01 PM
  [ # 137 ]

Kan mijn eigen post weer eens niet wijzigen, dus maar even zo.

Verschilt het los halen van de voor spatborden veel van een 3e neus, hier ben ik met mijn toenmalige DS onderdeel van de instructie video geweest , zijn er dingen die lastig zijn en om rekening mee te houden? Tips ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43063
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 augustus 2021 07:47 PM
  [ # 138 ]

Gewoon alles losschroeven zoals bij de derde neus. Waarom moeten die verstralers er af eigenlijk?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9902
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 augustus 2021 08:16 PM
  [ # 139 ]

Hij wil de wagen laten spuiten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 11 augustus 2021 08:51 PM
  [ # 140 ]

Klopt , ik overweeg het, ik vind de huidige lak niet fraai, ook was de kleur zwart niet mijn favoriete kleur, ik zou hem eventueel naar Gris Paladium AC 108 willen laten overspuiten mede gezien de fraaie rode bekleding.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43063
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 augustus 2021 10:22 PM
  [ # 141 ]

Van kleur veranderen is nogal een klus, dan moet het plaatwerk echt tot de laatste schroef uit elkaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 augustus 2021 06:01 AM
  [ # 142 ]

Ja , vandaar dat ik het overweeg en nog niet 100% zeker ben.


Gisteren een leuke tour gemaakt, de remblokjes blijven behoorlijk piepen,dacht eerst dat het met het vochtige weer te maken zou hebben, ligt dat aan het type remblokjes en of ook aan de remschijven?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43063
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 augustus 2021 06:57 PM
  [ # 143 ]

Aan de remblokken of een verkeerd afgestelde handrem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 15 augustus 2021 06:41 PM
  [ # 144 ]

Weer een fijn weekend aan het rijden geweest, was natuurlijk weer erg fijn.

Het piepend geluid van de remmen komt alleen voor bij licht remmen, als ik stevig op de knop trap dan is er geen piepend geluid, denk dat ik tzt de blokjes maar laat vervangen.

Even een vraag tav het schaklen met een half automaat, voor mijn gevoel schakel ik steeds op de zelfde manier, gas los en dan rustig overschakelen en dan weer rustig gas geven, echter wil het toch regelmatig voorkomen dat het daadwerkelijk schakelen verschillend verloopt, soms een harde klonk geluid, soms krakend, soms licht schokkend.
Waar ligt dit nu aan , is dit inherent aan oude techniek/systeem of kan dit ook duiden dat de half-automaat moet worden afgesteld?

Is er een specialist/garage die dit goed kan ?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 16 augustus 2021 07:09 PM
  [ # 145 ]

Garage Janssen in Bennekom.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 18 augustus 2021 08:50 AM
  [ # 146 ]

Hi Ramrod,

Een goed werkende en goed afgestelde half-automaat kraakt niet en schakelt boterzacht. Daar is geen woord van overdreven - dat werkt gewoon perfect. Verder hoef je bij een half-automaat niet langszaam te schakelen - je kunt het sowieso niet beinvloeden. Snelheid waarmee je de selecteur bediend heeft nul invloed.

Kraken bij overschakelen betekent meestal slecht afgestelde koppeling maar kan ook duiden op versleten synchromesh(en). Vooral terug naar 2 kraakt vaak en enige dat dan helpt is zorgen dat je snelheid laag is bij terug naar 2. Bij een DS kun je veel in de 3e versnelling Wink Overigens heb ik gemerkt dat het type bakolie heel veel verschil maakt.

Geloof dat in deze threat iemand link heeft gepost naar geweldige video over afstellen half-automaat. Stelt als klus niet veel voor en is gewoon een leuke routine. Weinig demontage (geen eigenlijk) en gewoon precies en geduldig werken.

Succes, Matthijs

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 18 augustus 2021 11:34 AM
  [ # 147 ]

Ok goed om te weten , die film inderdaad gezien maar omdat ik volgende week naar Jansen ga voor de remblokken laat ik ook gelijk naar het schakelen van de automaat kijken. Kraken doet hij op zich niet vaak hooguit een enkele keer en dan altijd tijdens het opschakelen.

Welke bakolie geeft dan volgens jou het beste resultaat?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 augustus 2021 05:49 AM
  [ # 148 ]

Tja, da’s een goeie.. Weet alleen dat ik die bij Citrotech heb besteld. Daarvoor olie met de juiste spec van de lokale automaterialenboer en dat resulteerde in een bak die duidelijk meer kraakte bij terug naar 2.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 19 augustus 2021 06:09 AM
  [ # 149 ]

Ik zie dat Citrotech maar 1 soort versnellingsbak olie heeft dus dat is dan niet zo lastig. Bij Chyparse hebben ze toch ook weer andere olie.

Is dat zelf eventueel goed te doen in een garagebox?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 augustus 2021 06:22 AM
  [ # 150 ]

Ja, is prima te doen. Wel wat demontagewerk om bij de vuldop aan de zijkant vd bak te komen.

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook