Benzineprijs tonen op navigatie-display
de8ste
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-07-2021

Gepost: 10 juli 2021 02:20 PM

Ik rijd in een C5 Aircross_Shine met o.a. TomTom traffic.
Zoals waarschijnlijk bekend geeft de navigatie de actuele benzineprijzen weer op het navigatiedisplay.
Als je dan de gewenste prijs aantikt op het display, navigeert de auto naar de betreffende pomp; dit is bijvoorbeeld makkelijk als de melding komt, dat de brandstof bijna op is.

Het heeft ruim 2 jaar prima gefunctioneerd, maar sinds een paar weken worden de prijzen niet altijd meer getoond.
Als de prijzen wel worden getoond, blijft dat ook zo tijdens de hele rit.
Als de prijzen ná een stop niet meer worden getoond, is het opnieuw starten van de auto de oplossing.

De dealer heeft géén idee wat zij zouden moeten doen…..
De laatste navigatie update is afgelopen maart uitgevoerd; dus ruim vóórdat het probleem zich ging voordoen.

Heeft iemand van dit forum een oplossing?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2709
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 juli 2021 02:46 PM
  [ # 1 ]

Nazoeken bij TomTom ? FAQ, problemen etc?
Die prijzen komen via een “feed” van TomTom ( of een derde partij ??) op jouw systeem. Ik denk dat TomTom daar meer van weet dan je dealer of zelfs Citroen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
de8ste
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-07-2021

Gepost: 13 juli 2021 08:22 PM
  [ # 2 ]

Ik heb inmiddels behoorlijk gezocht bij TomTom, maar niets gevonden.
Inmiddels heb ik een mail naar de TomTom klantenservice gestuurd; afwachten maar.

Omdat de auto geleased is bij PSA, getracht het probleem bij hen neer te leggen (uiteindelijk zijn zij de eigenaar van de auto en beloven zij een probleemloze lease periode).
Helaas willen zij alleen contracten sluiten en maandelijks incasseren….het is geen probleem van PSA-lease.

Morgen maar eens naar Citroën Nederland bellen.

Wordt vervolgd.

Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 11 september 2021 05:53 AM
  [ # 3 ]

En? Al een oplossing gevonden?

Profiel  
 
de8ste
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-07-2021

Gepost: 13 september 2021 05:55 PM
  [ # 4 ]

Via Citroen Nederland (ging erg moeizaam) de dealer geactiveerd om “verder” te zoeken.
In verband met vakanties is dat onderzoek verleden week uitgevoerd; duurde 2 dagen.
Ná allerlei software updates lijkt het probleem opgelost, hoewel het soms lang duurt eer de benzineprijzen worden getoond.

Software updates zijn eigenlijk vreemd, omdat het een lease-auto is en de dealer altijd zegt, de software up to date te houden.

Nog even afwachten of het probleem écht is opgelost.

Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 14 september 2021 11:03 AM
  [ # 5 ]

Hey goed nieuws dus!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook