2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 USB Aansluiting
Merapeak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 26 juli 2021 03:26 PM
  [ # 16 ]

Navraag bij Dealers leverde het volgende op: er zijn 2 USB A aansluitingen, achter en voor, deze zijn alleen om op te laden en hebben geen verbinding met het systeem. USB C aansluiting is voor de telefoon bv Android, maar er kan d.m.v. een verloopstuk USB A naar C een stick aangesloten worden. Telefoon en USB Stick kunnen dus niet gelijktijdig draaien. Conclusie is dus dat er maar 1 aansluiting is met een connectie naar het systeem. Jammer maar het is niet anders.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 30 juli 2021 03:00 PM
  [ # 17 ]

Duidelijk. Nou ja, dan weet je het zeker.
Mijn telefoon heeft een USB C aansluiting, laadt prima op met een oude lader met een verloop stukje. Werkt ook goed met bestanden over zetten. Dus dat zou met de aansluiting in de auto ook moeten lukken, als je een oude telefoon of USB stick wil aan sluiten.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 30 juli 2021 03:00 PM
  [ # 18 ]

(dubbelpost)

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 01 september 2021 01:38 PM
  [ # 19 ]

O dat vind ik toch wel heel jammer dat de USB-A aansluitingen geen USB stick met muziek kunnen lezen.
Staat eigenlijk ook nergens vermeld in de handleiding. Ik heb nog speciaal mijn stick met muziek aangepast naar andere bestandsnamen en geen mappen meer, maar dus tevergeefs.

Dan mijn muziek maar overzetten op mijn mobiel.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 01 september 2021 02:55 PM
  [ # 20 ]

Ja het verhaal van de USB poorten klopt wel met de handleiding.
USB-aansluitingen
Deze symbolen bepalen waarvoor de USB aansluiting kan worden gebruikt:
Lader symbool: Voeding en opladen.
USB- aansluitingen symbool: Hetzelfde, maar ook het uitwisselen van multimediagegevens met het audiosysteem.

Jammer maar helaas

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
jecepede
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 12-07-2011

- C4 (2004-heden) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
- Xsara 1.4
Gepost: 22 september 2021 01:26 PM
  [ # 21 ]

Aloha !

Merapeak schreef:

Jammer maar het is niet anders.

bert-w schreef:

Jammer maar helaas

Een kleine aanvulling op het hele USB verhaal. ‘Jammer’ vind ik niet echt een oplossing…
Zelf heb ik een C4 Cactus uit Sep 2018 en heb dus maar één USB-poortje in het midden console.

Dusssss uit Shenzhen een el-cheapo USB-hubje laten komen en ja hoor.
Ik kan nu EN naar muziek van mijn USB stick luisteren EN mijn telefoon koppelen en Waze op het 7” console draaien.

Maar nu hoor ik al mensen stuiteren : U maakt uw C4 kapot ! Dat staat toch duidelijk in de handleiding aangegeven !

Gebruik geen USB-verdeelstekker
om beschadiging van het systeem te
voorkomen.

Neuuu dat valt allemaal wel mee.
De waarschuwing in de handleiding is om te voorkomen dat mensen USB-hubs gaan gebruiken in hun auto en drie telefoons, een tablet en een powerbank gaan laden en dus grofweg 3.5-4 Ampère uit één poortje proberen te trekken. Dan heb je inderdaad kans dat er iets stuk gaat. Al was het maar wegens hitte ontwikkeling in de poort.

Als je het echter met verstand doet en eventueel meet hoeveel ampères je telefoon of ander appareil eet als deze is aangesloten, en je blijft onder de 2A (of wat de handleiding dan ook aangeeft) is er niets aan de hand.


.


De moraal van dit verhaal.
Volg niet blindelings handleidingen op maar vraag je af waarom dat er zo staat. Is er een reden waarom de fabrikant regel X in het boekje heeft gezet en wat zou er gebeuren als ik die regel niet volg ? Kan het kwaad met betrekking tot garantie ? Veiligheid ? Beschermen van (sub)systemen van de auto ? Of is er niets aan de hand en probeert de fabrikant zichzelf in te dekken ?
En bij twijfel ??? Dan is de handleiding altijd nog de beste optie Smile

 

Cheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeers,


Jecepede


NB: Voor een USB tester :
https://www.bol.com/nl/nl/p/usb-stroom-tester-keweisi-kws-v20/9300000021374565/?referrer=socialshare_pdp_www

 

C4 Cactus (2018) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
C3 1.2 VTi 82pk Collection
Xsara 1.4 Berlingo

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook