2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
kleur 1978 CX GTI 2400 interieur
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9186
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 22 juli 2021 05:42 AM
  [ # 16 ]

Als ie zo’n forse schade heeft gehad dat de voorruit niet meer past…
Is het subframe dan nog wel recht.
En het binnenscherm heeft dan sowieso schade.(lees moet recht getrokken worden)
Maar in iedergeval succes.
Benieuwd naar hoe het herstel verloopt….(lees ;graag foto’s posten Wink

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cxj
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 juli 2021 07:10 PM
  [ # 17 ]

Ik ben in ieder geval blij dat hij niet uit elkaar getrokken wordt voor de onderdelen. Mooi dat hij bij een liefhebber gekomen is.

Profiel  
 
guznax
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-2008

Gepost: 25 juli 2021 06:50 PM
  [ # 18 ]

Hij wordt zeker niet uit elkaar getrokken.

Deze is het (voor mij) waard om echt goed te laten doen.
Voor de echte waarde of rijk ervan worden doe ik het inderdaad niet.
Waarschijnlijk haal ik het er nooit uit maar dat hoeft ook niet.
Liefhebberij is voor mij de echte reden.

 

 

 

Profiel  
 
guznax
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-2008

Gepost: 25 juli 2021 06:52 PM
  [ # 19 ]

foto interieur,

Het lukt me niet om andere foto’s te sturen.
komt later wel.

Het plaatwerk gaat wat werk kosten, maar de goeie dingen zijn:
-model en kleur
-interieur origineel en in zeer goede staat, ook deurpanelen
-geen roest, alle hoekjes en kwetsbare stukken zijn goed
-technisch goed, schakelen, motor hydrauliek, alles werkt

Afbeelding Bijlagen
thumbnail_IMG_3755.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 26 juli 2021 02:28 PM
  [ # 20 ]

Avatar Foto, zo herinner ik mij, de eerste geleverde CX GTI, Bleu Regate met Leder, in onze garage 1978.
Met inruil een zeer prachtige Fiat 130 Coupe zilvergrijs metaalkleur.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane, Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
guznax
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-2008

Gepost: 26 juli 2021 05:20 PM
  [ # 21 ]

@vtske; heel cool dat je dat nog weet. Is dat de citroen garage op jouw avatar?


Allen,

Ik ben niet zo goed bekend met verkrijgbaarheid onderdelen van de CX.
Van een xm liefhebber begreep ik dat het beter is dan bij een XM of SM.

Welke onderdelen zijn gemakkelijk te vinden en welke moeilijk?
Weten jullie adressen (ook in het buitenland)

Ik zoek nu om mee te beginnen de stoot strips aan de zijkant, maar later zal er wel meer bijkomen.
Er zitten nu latere S1 stootstrips op. Hoeven niet perse zwart te zijn.

tx! Xander

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4233
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juli 2021 07:10 PM
  [ # 22 ]

slijtagedelen zijn nog wel te krijgen. Wel wordt alles natuurlijk steeds duurder. Er is maar weinig reproductiespul. Dat heeft als voordeel dat je ook niet te maken hebt met de vaak belabberde kwaliteit ervan (zie Eend, DS, HY). Echt lastig zijn interieurdelen (panelen, dashboard, stoelen) en plaatwerk wordt ook lastiger om te vinden.

Uiteraard zijn van de slijtagedelen natuurlijk ook delen die absoluut niet makkelijk te vinden zijn, kom je sporadisch tegen.
Tres Beau, Hydraulique en CX basis hebben veel onderdelen. Er zijn echter veel andere specialisten die onderdelen hebben, maar wellicht wat minder. Lid worden van de club is ook handig, daar is ook een magazijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
guznax
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-2008

Gepost: 26 juli 2021 08:12 PM
  [ # 23 ]

Dank je Niels!
ik ga eens rondkijken en -bellen Smile
grt Xander

Profiel  
 
guznax
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-2008

Gepost: 27 juli 2021 10:40 PM
  [ # 24 ]

ff gebeld. Alles wat ik zoek is verkrijgbaar. dat is super!
Slijtage onderdelen zijn inderdaad verrassend goed te krijgen. blij mee!

Ik zoek voor na de aanschaf een specialist die goed werk levert.
hoeft niet goedkoopste te zijn, maar ik vind het belangrijk dat netjes wordt gewerkt.
Mag binnen een uur vanaf Den Haag zijn.

D’oro in Utrecht, Tres Beau en Hydraulique liggen allemaal op dezelfde afstand. Komen alle drie op mij om verschillende redenen goed over, maar ik heb met geen van hen eigen ervaring.
Wie van deze raden jullie aan? pm mag ook.

grt Xander

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook