Start/stop systeem uitschakelen
Frits1949
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-2021

- DS 4 DS 4 so chic
Gepost: 30 juli 2021 05:53 PM

Ik heb sinds 3 weken een Citroen DS 4 uiteraard een diesel automaat , nu heb ik een vraag over het start/stop Kan het uitgezet worden wel of niet illegaal? , de Citroen garage waar ik de auto weg heb zegt dat het niet mag en steeds de start stop systeem uitzetten , Wie kan mij uitleg geven

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 juli 2021 07:39 PM
  [ # 1 ]

Dat S&S zorgt voor een lager verbruik, en daarmee lagere CO2 uitstoot. Op basis daarvan is hij gekeurd, en in NL de BPM bepaald.
Als je dat permanent uit zou schakelen, voldoe je niet meer aan die typegoedkeuring, waarmee je dan ook een economisch delict zou plegen.

Zó zit het in elkaar.
En dat de garagist niet mee wil werken, als hij dat al zou kunnen, om die S&S permanent uit te schakelen, daar kan ik me iets bij voorstellen….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Frits1949
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-2021

- DS 4 DS 4 so chic
Gepost: 30 juli 2021 08:48 PM
  [ # 2 ]

Bedank JW , ik wist wel iets maar dat het zo ingewikkeld inelkaar zat niet , maar ik kan dus het S&S als ik de auto start uitschakelen , dat is dus toegestaan , ik vind als je bij een rotonde staat en er staan 3 auto,s voor je dat zodra je iets naar voren kunt rijden het zeer vervelend dat de motor steeds uitgaat en neem aan dat het ook niet tengoede komt voor de accu en startmotor

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 juli 2021 08:58 PM
  [ # 3 ]

Dat je het als vervelend ervaart, daar kan ik me van alles bij voorstellen.
Met name als je in een file rijdt is het hinderlijk, ik heb dat recent ook ervaren toen ik twee dagen reed met een nieuwe C4.

De enige remedie is dan het in die situatie handmatig uit te schakelen.
Dat blijft dan zo totdat je de auto uitgezet hebt en opnieuw start, dan is ‘ie weer geactiveerd.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook