C3 bj 2019 Geluid GSM over de luidsprekers bij naderen zendmast
race9
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 30-07-2021

Gepost: 01 augustus 2021 08:57 PM

Hallo beste mensen. Ik ben nieuw op het forum en ik ben lid geworden omdat ik een vraag / probleem heb met mijn Citroen C3 van 2 jaar oud. Vanaf het begin horen we in de auto, iedere keer als we het gebied van een nieuwe zendmast van het GSM netwerk inrijden, een hoog snerpend geluid over de luidsprekers. Het geluid is niet erg hard, maar door mij duidelijk waarneembaar. Het is vooral te horen met de audio installatie uit. Dit houd overigens niet in dat dan de luidsprekers uitgeschakeld zijn. Het is alleen het muzieksysteem wat dan uit is.
Om het te horen moet je van GSM mast tot GSM mast rijden en over een behoorlijk gehoor beschikken. Dus je snapt het al.. lastig aan te tonen. Vooral naar iemand die al wat minder gevoelig is geworden in het hogen tonen spectrum. Sad
Ik heb het zichtbaar gemaakt met de app Spectroid op mijn telefoon.
De garage neemt het serieus en wil ermee aan de slag. Ze hebben inmiddels geprobeerd om het met behulp van software updates op te lossen, maar tot op heden geen succes.
We horen het geknetter ook met uitgeschakelde telefoons. Iets wat ik eigenaardig vind. De auto moet dan zelf contact zoeken met het GSM netwerk. Er zit een SOS en pech onderweg systeem in, dus mogelijk zoekt dat verbinding.
Zijn er meer C3 rijders die hier ook last van hebben? is dit een bekend probleem en heeft hier iemand ervaring mee en kan het opgelost worden?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook