12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s 76-er Super, APK regelen
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 12 december 2022 01:25 PM
  [ # 166 ]
woutersmits schreef:

Relais by wout smitz, on Flickr

deze is het. Zwart kapje van Cartier maar dat past niet. Zat met kit vast.

Dit relais lijkt meer op het clignoteur-relais. Citroën gebruikte altijd Cartier-relais. Ook qua opbouw lijkt het daarop.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3715
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 december 2022 11:46 AM
  [ # 167 ]

dat zou mooi zijn. Benzinepomp aan, benzinepomp uit, enz.

Maar ik ga morgen nog eens kijken of het relais het doet als ik start. En eens kijken wat er gebeurd als ik rechtstreeks de pomp bekrachtig.

Wat betreft dat relais, ik heb al even op autodoc naar een vervanger. Deze lijken ze niet (meer) te hebben. Ik zoek nog even verder.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3715
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 december 2022 02:09 PM
  [ # 168 ]

Overigens is het inderdaad behoorlijk minder leuk om in die kou bezig te zijn..
Wat betreft een ander relais, bij MR auto hebben ze er inderdaad nog. Een van Hella en een ander merk. Het zal mij benieuwen of het ook daadwerkelijk een goede is maar ik bestel hem toch maar.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 december 2022 03:01 PM
  [ # 169 ]

bij de D-jet gaat de pomp heel even aan als je contact aanzet. Is dat bij de L-jet ook?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 december 2022 03:06 PM
  [ # 170 ]

Nee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3715
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 december 2022 04:26 PM
  [ # 171 ]

update, vanmiddag had ik even tijd dus lekker de kou in met het relais. Ik was alleen dus ik had bedacht het relais te filmen tijdens het starten (met de startmotor losgekoppeld). En hoera, nu was te zien dat het wel schakelt!
Daarna startmotor weer aangekoppeld maar helaas, niet aanslaan.
Toen heb ik een extra plus gelegd naar het relais en dat bij de draden voor de pomp gestoken. Weer starten en jawel, hij sloeg aan!
Pomp en relais zijn nog goed, heel fijn om het probleem teruggebracht te hebben tot de bedrading voor het relais.
Dank allemaal voor de hulp.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 december 2022 11:18 PM
  [ # 172 ]

Ik weet niet of ik nu de regels overtreed met mijn vraag.

Ik heb met veel belangstelling dit topic gevolgd omdat ik ongeveer dezelfde problemen ervaar.
De brandstofpomp is vervangen omdat deze vastgeroest zat na langs stilstaan et de huidige ethanolbenzine.
Afgelopen zomer liep de motor goed, daarna stilstand tot gisteren.
Mijn CX 25GTI automaat 1983 start goed op remreiniger, maar stopt na 2 seconden. De pomp loopt bij het starten, er komt dan benzine uit een losgekoppelde injectorslangetje. Ik wilde controleren of er 12 viot op de injectoren staat, maar zie even niet goed hoe ik de stekkers losmaak. De onderzijde van de stekker kan ik niet zien zodat ik niet weet of het een stekker is waarbij er een clip ingedrukt moet worden om te lossen. Wie weet het? Anders moet ik de galerij demonteren, maar het is verrekte koud buiten op de oprit.
Gezien het vochtprobleem zouden de injectoren aangetast kunnen zijn, a;hoewel ik die optie niet hoog op de lijst heb staan. De klep van de LMM loopt vrij. Stekker ook goed
Wat ik nog kan doen is op het blauwe relais meten of er spanning naar de injectoren gaat. De contacten zijn schoon, evenals de stekker onder het reservewiel, waar overigens niet de 4 weerstanden aanwezig zijn. 
Dan is er nog een losse groene draad uit een kabelboom onder de 4 relais. Ik kan geen andere draad vinden met een losse stekker. misschien hoort dit zo?
Misschien heeft iemand een idee over de oorzaak? Zo nee, dan moet ik verder zoeken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2022 10:22 AM
  [ # 173 ]

witkop, heb je het filter al vervangen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2022 10:55 AM
  [ # 174 ]

de injectoren krijgen geen permanente 12 volt maar worden gepulst. Ik denk nominaal 6 volt als je vol gas rijdt. Als je twijfelt neem je alles los en hang je ze in bekertjes om te kijken of ze benzine geven. Simpeler is ze wegbrengen naar bosch service centre en laten testen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 16 december 2022 04:10 PM
  [ # 175 ]

@Waterman: nee, (nog) niet vervangen. Omdat er voldoende flow en druk was op de injectorrail verdacht ik het filter niet als eerste.

@Boogaard: in deze kou sleutel ik liefst zo kort mogelijk buiten. Ik wilde weten of er spanning op de injectoren kwam.

Inmiddels ben ik zover dat de motor loopt, zij het op 2 cilinders, nr 3 en 4
De bobines vonken heftig op alle 4 de aansluitpunten. Loshalen van kabel 1 en/of 4 op de bovenste coil maakt niet uit.
Dus Of de injector , of de bougie, of de aansturing is de oorzaak.
Is de electrische aansturing zodanig dat het mogelijk is dat injector 1 en 4 tegelijk uitvallen? Edit: ik zag op het schema dat ze alle 4 via weerstanden aan 1 pluskabel hangen. Dus als 2 het doen is het voorlopig aannemlijk dat de andere 2 ook spanning krijgen.
Ik zal eerst eens de bougies er uitvissen. En dan zijn de injectoren de volgende stap.
En hoe trek ik de injectorstekker los?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2022 05:52 PM
  [ # 176 ]

Bij de 2500 zijn de weerstanden vervallen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 16 december 2022 07:10 PM
  [ # 177 ]

ja, achteraf wist ik dat ze ergens waren vervallen en ik zag ze ook niet. iK zou nog de stekker onder het reservewiel kunnen doormeten.
Maar ik haal de injectoren toch maar los.
De bougie van cilinder 4 vonkt goed, was droog en wat zwart en , dat laatste verbaast me niet omdat de motor destijds maar enkele minuten heeft gelopen.
Ik dachgt dat als de pomp vastgelopen is door het fijne benzine/ethanol/water mengsel, er de laatste keer pok water in de inspuiutgalerij terechtgekomen moet zijn, en dus ws ook in de injectoren om daar vervolgens een halg jaar zijn werk te doen. Dus , zoals Bogaard voorstelde, losmaken en kijken of en wat ze opbrengen, en als ze “pissen” nieuwe bestellen.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 16 december 2022 08:19 PM
  [ # 178 ]
j.witkop schreef:

ja, achteraf wist ik dat ze op een gegeven moment waren vervallen en ik zag ze ook niet. iK zou nog de stekker onder het reservewiel kunnen doormeten of er op alle draden signaal is.
De bougie van cilinder 4 vonkt goed, was droog en wat zwart en , dat laatste verbaast me niet omdat de motor destijds maar enkele minuten heeft gelopen.
Maar ik haal de injectoren toch maar los.
Ik dacht dat als de pomp vastgelopen is door het fijne benzine/ethanol/water mengsel, er de laatste keer ook water in de inspuitgalerij terechtgekomen moet zijn, en dus ws ook in de injectoren om daar vervolgens een half jaar zijn werk te doen. Dus, zoals Bogaard voorstelde, losmaken en kijken of en wat ze opbrengen, en als ze “pissen” nieuwe bestellen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 december 2022 09:22 PM
  [ # 179 ]
j.witkop schreef:

@Waterman: nee, (nog) niet vervangen. Omdat er voldoende flow en druk was op de injectorrail verdacht ik het filter niet als eerste.

Druk ook al gemeten?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 december 2022 08:34 AM
  [ # 180 ]

De injector stekker haal je eraf door het metaal klemmetje achteruit te wippen. De vier injectoren injecteren samen, twee keer per omwenteling. De bougies vonken per twee.

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook