58_spyder en mijn non Citroëns
58_spyder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-07-2021

Gepost: 06 augustus 2021 09:04 PM

Zoals in mijn voorstel draadje heb ik al heel lang een Citroen CX break, iets minder lang een (oer) CX (75’er) en sinds kort een C3 Pluriel.

Helaas te weinig tijd aan de CX’en kunnen geven omdat ik meer projecten en uitdagingen heb dan de Citroëns. Naast een poos gewerkt te hebbenin het buitenland, Australië, England en Zwitserland, hebben wij ook recentelijk een nieuw huis gebouwd met een ruime werkplaats erbij. Bouwen en vervolgens een tuin kosten veel tijd waardoor mijn auto’s op een laag pitje staan.

Naast de Citroën’s heb ik 7 Alfa Romeo’s, 1 Siata en een Fiat 1900.

De Siata (1951) is de oudste en het meest bijzondere, de body is volledig gerestaureerd en met de techniek ben ik begonnen, maar de bouw heeft de prioriteit gekregen.

De Fiat 1900 (1953) heb ik erbij gekocht om een eventuele donor (de siata is gebaseerd op Fiat techniek) te hebben…. deze is eigenlijk te goed om als donor te dienen, dus ik probeer de onderdelen die ik nodig heb er nog los bij te kopen, dat valt helaas nog niet mee.

Vervolgens heb ik 3 Alfa ‘s uit 1958. Twee Giulietta Spider Veloce (een bijna perfecte en een restauratie project) en een 2000 Touring spider. De Giulietta is een pure sportwagen; stuurt scherp, 100 pk uit een 1300 cc motor, licht etc. De 2000 is meer een wagen om te ouren, om lekker lange afstanden mee af te leggen etc. Het karakter is totaal anders.
Daarnaast heb ik een tweetal Alfetta sedan’s en twee coupé‘s van Bertone: 1750 GTV (1971) en een GT (2008). De 1750 is een rechts gestuurde, deze heb ik tijdens mijn verblijf in Australië gekocht en mee naar huis genomen als huisraad toen ik naar Europa terugkeerde. De GT heb ik recentelijk gekocht omdat ik een auto voor dagelijks gebruik zocht (nieuwe baan zonder leasewagen), met name de uiters zeldzame kleur gaf de dorslag. Ik vermoed niet dat ik ooit nog een tweede tegen zal komen, die kans is in ieder geval zeer klein.

Voor zover het verhaal, plaatjes heb ik ook, om te beginnen met de Siata (Stab. Farina):

 

Afbeelding Bijlagen
IMG_0976.JPGIMG_0974.JPGIMG_0977.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
58_spyder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-07-2021

Gepost: 06 augustus 2021 09:22 PM
  [ # 1 ]

Enkele Alfa’s

Afbeelding Bijlagen
thumbnail_image7.jpgthumbnail_image9.jpgthumbnail_image8.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
58_spyder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-07-2021

Gepost: 06 augustus 2021 09:24 PM
  [ # 2 ]

Nog twee Alfa’s, van de 2000 staan er ook al wat foto’s in het voorstel draadje.

Afbeelding Bijlagen
thumbnail_image4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7695
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2021 11:04 AM
  [ # 3 ]

Indrukwekkend hoor!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 augustus 2021 11:31 AM
  [ # 4 ]

Wat een prachtige collectie! love1 En lekker afwisselend. Zoals mijn vader zegt: Italiaans is leuk ‘voor de broembroem’, om te rijden, Frans om comfortabel mee te reizen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook