Vraag over 12-pin stekker n.a.v. overstap Android head-unit
Tim van Zeggeren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-11-2020

Gepost: 17 augustus 2021 02:25 PM

Beste mede-forumleden,

Ik ben al een tijd bezig om optimaal gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe Android 9” head-unit. Ik heb een Citroën C4 by Loeb uit 2009 met fabrieks-af navigatie. Deze navigatie voldeed niet en heb ik vervangen door een Android head-unit waardoor we Google Maps kunnen gebruiken.
De unit werkt perfect, snel, groot display, achteruitrij camera, enz. Ik mis echter de 12-pin connector om de systeem-meldingen weer te geven op een los display zoals de normale C4 coupé zonder navigatie wel kan. Ik heb het display gekocht, maar doordat de stekker ontbreekt kan ik er helaas niks mee. Wel vond ik achter de radio 2 6-pin stekkers zonder functie (groen en bruin). Nu zag ik zojuist dat de stekker van de originele radio/navigatie-aansluiting (vermoedelijk) de benodigde kabels heeft welke niet naar de nieuwe unit worden doorgelinkt.
Is er iemand mee bekend of ik deze kabels op ene losse 12-pin connector kan overzetten of dat hier verloopjes voor zijn?
Ik mis nu namelijk de meldingen vanuit de auto over de bandenspanning, automatische ruitenwisser, buitentemperatuur, enz.
Ben echt al weken aan het zoeken geweest op internet, maar tot op heden zonder resultaat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook