Mathijs’ Athéna.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 27 augustus 2021 12:45 PM

Hoi allemaal!

Een eeuwigheid niet meer hier iets op het forum geplaatst maar met de nieuwe aanwinst wel weer even leuk.

Een paar weken geleden eindelijk een auto gekocht waar ik al jaren van droom maar nooit echt bereikbaar was. Een CX! Het is een Athéna uit ‘82 in Gris Espadon. Op zich een best mooie auto met wel wat werk natuurlijk. Een perfecte is nog steeds ver buiten budget. Inmiddels al best wat aan gedaan;
-alle bollen vervangen
-onderste fusees
-uitlaatpakking spruitstuk
-verdelerkap, rotor en bougies
-vacuumvervroeger vervangen (ook alles weer gangbaar gemaakt en gesmeerd)
-rondom nieuwe banden in de goede maat in plaats van 175/70R14. Nu 185/80R14 voor en 175/80R14 achter, Maxxis Mecotra 3,
-carburateur schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen en membraan,
-een beter en mooier stuur
-alle verlichting buiten schoongemaakt en de peertjes vervangen zodat alles weer gelijk brandt (tik van mij),
-een aantal ashoezen zijn vervangen.

Nog te doen vandaag of morgen;
-verlichting in het dashboard vervangen,
-einddemper vervangen,
-vloeistoffen verversen,
-relais voor de koplampen plaatsen,
-andere voorruit plaatsen.

Ding rijdt inmiddels echt een stuk beter dan bij aanschaf. En wat een comfort! Geweldig gewoon. Een ding is alleen wel wat gek en ik hoopte dat dat zou oplossen met de nieuwe bollen (was een mengsel van BX en CX bollen) en fusees. De auto veert wat vaag op lange oneffenheden, als ie een lange veerweg nodig heeft gaat ie wat zoeken van links naar rechts. Voor zover ik kan zien en voelen zit er geen speling op de draagarmen voor en achter. Iemand daar bekend mee?

Nog even uitzoeken hoe dat ook alweer werkt met foto’s verkleinen. Die wat ik op de telefoon heb zijn te groot…

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 augustus 2021 04:02 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je aanwinst. Zo te horen ben je goed op weg om de techniek helemaal in orde te brengen. very good Een zoekerig weggedrag bij wat dieper inveren is niet zoals het hoort. Doet de auto dat op tempo ook? Want dan wordt het echt vervelend.

Foto’s zijn te plaatsen door ze voldoende te verkleinen (640x480 als ik me niet vergis) of door een linkje naar de bewaarplek van de foto’s op het web te plaatsen. Staat beschreven in https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/1383/

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook