Hulp gevraagd
Timo331
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-09-2021

Gepost: 07 september 2021 01:41 PM

Hallo iedereen

Ik ben sinds kort de eigenaar van een mooie grijze saxo 1.4 vts
Automaat uit 2002 met maar 105,000km op de teller

Maar door motor problemen ben ik genoodzaakt de auto te verkopen. De reden dat ik de vraag hier ga stellen is vanwege de hoop dat er iemand op dit forum is die mijn vts een 2e kans wil geven.


Het probleem betreft de koeling en vermoedelijk de koppakking.


Dus ik hoop echt dat een liefhebber me uit de brand kan helpen ivm de opkopers de auto willen demonteren en ik dit oprecht zonde vind.


Andersom zou nog beter zijn als iemand zou kunnen helpen met de reparatie en mij dit zou willen leren en kunnen laten zien hoe het moet zou nog beter zijn.

Dus bij deze mijn oproep.

Profiel  
 
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 14 september 2021 08:58 AM
  [ # 1 ]

Een TU motor van een Saxo is relatief eenvoudig. Als je een werkplaatshandboek vindt, nieuwe bouten en koppakking bestelt is het zo gepiept.  Het enige nadeel dat je kan ondervinden, is dat de kop wel 100% moet aanpassen. Als het enkel de pakking is die doorgeslagen is, valt dat mee. Is de kop echter 1/100ste mm vervormt, dan moet je deze laten afvlakken zodat hij terug 100% past. Wil je het goedkoop doen, vervang het dan gewoon zelf, en zie wat het geeft, de kosten van een pakking en bouten zijn 2x niks, in vergelijking met de werkuren die je een garage betaalt.


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
Timo331
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-09-2021

Gepost: 16 september 2021 06:56 PM
  [ # 2 ]

Nou hier korte update,

Ben langs een Franse garage geweest.
Zij hebben de auto getest en de koeling
gerepareerd en de slangen gevolgd om te kijken waar de verstopping zat die hebben ze gevonden ook hebben door middel van compressie test te doen me koppakking gecheckt en alles bleek in orde te zijn.


Nog wel bedankt Jokke voor de tip ga zeker handboek aanschaffen ivm dat zowiezo handig is voor latere ongemakken

Voor nu is het probleem dus eerst verholpen.

Profiel  
 
Jokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 28-12-2013

Gepost: 24 september 2021 10:54 AM
  [ # 3 ]

Goed om horen. Zo kan ie er weer 200.000km tegen Smile


Citroen C5 2.0i
Lexia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook