Pieptoon
JeSko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 27-01-2021

Gepost: 29 september 2021 11:43 AM

Beste,

Heel tevreden van onze Cactus van 2017, het betreft een 1.2 vti, Benzine met 82 pk zonder turbo.

Nu merken wij op dat de auto soms een luide piep geeft, alsof er een foutmelding is, echter, nergens vind ik een fout terug of iets dergelijks, eerst dacht ik dat het voorkwam als we een object aan een bepaalde snelheid te hard naderde, maar dat lijkt niet het geval aangezien onze auto vrij basis is aangekleed en geen front Collision warning of iets dergelijks heeft, en het gepiep op de meest willekeurige momenten voor lijkt te komen. Er valt geen rechte lijn in te ontdekken, laatst piepte hij en dacht ik even het navi scherm te zien flitsen, maar dat ging zo snel dat ik er niets van melding uit kon halen.

Even samengevat

- luide plotse piep, altijd maar één piep
- komt voor op willekeurig momenten, hoge snelheid, lage snelheid, sturen, rechtuit rijden, manoeuvren, soms zelfs stilstaand
- soms lijkt het grote scherm razendsnel iets weer te geven
- de auto is voorzien van LED verlichting, zowel alle leeslampen, kentekenverlichting als dimlichten zijn door mij omgebouwd naar LED. Misschien heeft het daar wat met te maken? Deze geven echter geen canbus melding, zoals dat bij mijn Skoda wel het geval is.

Hopelijk kan iemand hier wat meer over vertellen,

Vriendelijke groeten Jefrey.

Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook