2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Verwarming problemen C3 Picasso BJ 2009
Smakkinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-2021

Gepost: 09 november 2021 10:08 AM
  [ # 16 ]

Ja, de klep beweegt dan mee, heb aan de bestuurderskant ook de afdekkap los gehaald, daar loopt de alu buis.
motor loopt nu en ga zo checken of die warm wordt

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 november 2021 10:16 AM
  [ # 17 ]

Normaal zal die altijd warm worden, onafhankelijk van de stand van de temperatuurknop.
Dit omdat de interieurlucht langs dan wel door de kachelradiateur wordt geleid.

Wordt de aanvoer niet warm, dan is er geen doorstroming.
Mogelijke oorzaken:
. toch lucht in dit deel
. kachelradiateur inwendig verstopt

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Smakkinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-2021

Gepost: 09 november 2021 10:26 AM
  [ # 18 ]

Zal alles nog een keer ontluchten en den evt de verstopping proberen te vinden.
Bedankt voor de hulp

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 november 2021 10:27 AM
  [ # 19 ]

Het ontluchtingspunt van het kachelcircuit zit onder de kap, vlak voor de doorgang van het schutbord, op 1 van beide slangen.
Bekend?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Smakkinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-2021

Gepost: 12 november 2021 10:28 AM
  [ # 20 ]

yesss, bekend.

Is iemand in het bezit of bekend met een site waar ik een schema kan vinden voor het demonteren van het dashboard.
Veel kunststof en dus breekbaar, niet de bedoeling dat ik ga slopen Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2021 10:33 AM
  [ # 21 ]

Wat is de reden dat je het dashboard wilt demonteren?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Smakkinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-2021

Gepost: 12 november 2021 10:44 AM
  [ # 22 ]

Om de kachelradiator te demonteren, dus schoonmaken of evt vervangen

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2021 10:50 AM
  [ # 23 ]

Naar mijn idee hoeft daar het dashboard er niet voor uit.

De kachelradiateur is als een soort laatje aan de linkerzijde van het kachelhuis eruit te trekken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Smakkinga
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-2021

Gepost: 12 november 2021 11:13 AM
  [ # 24 ]

okido, weet ik voldoende

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 717
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 november 2021 11:36 AM
  [ # 25 ]

Ben je er zeker van dat je ‘m op de juiste wijze ontlucht hebt?
Morgen kan ik kijken hoe die procedure in elkaar zit.

Als dat het geval is, zou ik beginnen met doorspoelen van de kachel vanuit de motorruimte.
Dan kun je ook zien of het probleem inderdaad dáár zit.

Groet,
JW

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 717
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 november 2021 12:22 PM
  [ # 26 ]

Inmiddels heb ik het document gevonden waarin beschreven staat hoe je moet ontluchten.

Daaruit maak ik op dat je dit niet kunt zonder speciaal gereedschap, er is een zekere overdruk nodig om de kachelradiateur te ontluchten.
Het zou dan ook kunnen zijn dat dit tot nu toe niet goed gebeurd is en dat daarom de kachel niet goed warm wordt.

Desgewenst stuur ik je het betreffende document, geef dan even je mailadres via een PB.
En ik heb ook de uitvoerige beschrijving gevonden mbt het eventueel verwijderen/aanbrengen van die kachelradiateur.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook