3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bout koppelingsbediening komt los
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 november 2021 06:15 PM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Precies. Sterker nog, er zijn technische toepassingen waarin gebruik van helicoils streng verboden is omdat het onvoldoende sterk is. Daarbij, waarom zou een knappe draadbus moeten worden gezien als “lopen kloten” ?

Een helicoil is leuk voor een kleppendeksel, maar in feite is het een rolletje draad en als er kracht op komt zou ik gaan voor een draadbusje M10/M7 en die in de bak zetten met Loctite.

Er mag dan wel zijdelingse kracht op komen, maar die is vrij behoorlijk en ik vrees dat een helicoil spoedig is overleden.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 november 2021 09:50 PM
  [ # 32 ]

Wij gebruikten helicoils standaard op die plekken waar bouten met een hoog koppel vastgezet moesten worden in giet-alu. Daarmee voorkwam je dat de bouten bij het vastzetten gingen vreten in het alu, en had je een prima en sterke verbinding.
Dat was een statische verbinding, alleen belast in de lengterichting van de bout.

Ik kan me dan ook zeer wel voorstellen dat jij nu deze kanttekeningen maakt bij de bout die de boemerang-geleiding op z’n plek moet houden.
Veel zal daarbij afhangen van de lengte van de helicoil, als die voldoende groot is, zou het wellicht nog wel kunnen. Waarbij je ook nog rekening moet houden het feit dat je de helicoil niet over de volle lengte kunt gebruiken voor de bout.

Een draadbus M10/M7 kent die bezwaren niet….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook