2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gerestaureerde DS te water.
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 november 2021 07:32 AM
  [ # 16 ]

Ja, het is echt niet zo dat het geleidelijk af loopt. Je komt wel een eindje, maar de beschoeing staat toch echt recht op. En ook al is dat maar een stukje, dat is wel genoeg dat je hem niet “even” de kant op trekt.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 november 2021 07:32 AM
  [ # 17 ]
Han S schreef:

Dus even de achterschermen er af, krijgt een kind nog voor elkaar, jeweetwel, met een bout loshalen lukt dat. Stroppen om de achterophanging, balk onder de auto door achter de voorwielen en hijsen maar.

Yeah right. Een duiker in water van 8 graden, in het donker, gaat even naar boven haalt een sleutel 19, gaat de schermen er af halen, brengt ze terug naar boven enz enz enz. Denk je écht dat die gasten daar tijd voor krijgen? Dat ding moet er uit. En wel NU.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 november 2021 07:34 AM
  [ # 18 ]
Eemspoort schreef:

En dat is dan ook 1 van de weinige stukjes kritiek die ik wel deel. Waarom gebruiken bergers geen hijsbanden voor auto’s?
Er zijn er speciaal voor stalen velgen, die hebben haken, en die voor alu velgen zijn gewone lussen die je er doorheen trekt.

Die banden hadden in dit geval ook beide voorschermen in een deuk gedrukt, die wielen staan te ver naar binnen namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 november 2021 07:35 AM
  [ # 19 ]

Daar ben ik mij terdege van bewust. Maar voor 95% van de andere auto’s werkt het wel. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25370
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2021 08:15 AM
  [ # 20 ]
waterman schreef:
bogaard77 schreef:

Die auto hobbelt over het gras de sloot in. Maak twee kabels aan de trekogen achteraan en trek em eruit waar ie derin gegaan is.

Die auto lag 3 meter diep. Succes….

ja dan wordt het wel pittig.

Sloot ff leegpompen?

hahahaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 november 2021 12:05 PM
  [ # 21 ]

Een kennis van me werkt bij de politie:

De eigenaar kan de takelateur aansprakelijk stellen voor door hem veroorzaakte schade.

Expers zullen zich er dan over buigen of de claim realistisch is of niet. Soms is dat wel zo, soms is dat niet zo.

En hij lag wel 3 meter diep? Sjongejonge toch, al ligt hij 20 meter diep, stroppen om de achterophanging en hem met de neus naar beneden omhoog trekken, kan dat?

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 november 2021 12:46 PM
  [ # 22 ]

Met de neus naar beneden omhoog trekken zodat alle vloeistoffen eruit lopen?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 november 2021 12:47 PM
  [ # 23 ]

Oh ja, dan veroorzaak je geen schade, vooral niet bij het neer zetten… Nee Han, je krijgt geen gelijk, sorry kerel.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 november 2021 12:49 PM
  [ # 24 ]

Hoezo? Het koelsysteem is gesloten, de carterontluchting zit aan de kant van het brandschot en in de LHM vuldop zit een heel klein gaatje. En tijdens de korte periode dat hij met de neus omlaag hangt zal er weinig lekken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 november 2021 12:50 PM
  [ # 25 ]
Eemspoort schreef:

Oh ja, dan veroorzaak je geen schade, vooral niet bij het neer zetten… Nee Han, je krijgt geen gelijk, sorry kerel.

Ik zet hem neer zonder schade aan de voorkant.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 november 2021 12:53 PM
  [ # 26 ]

Jij wel, ik vast ook wel, maar een berger niet. Die laat hem gewoon op de neus zakken. Niet omdat het niet anders kan, maar omdat het snel moet.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2021 01:16 PM
  [ # 27 ]

Wat een gezemel over een dertien in een dozijn DS. Natuurlijk, het is ontzettend zuur voor de eigenaar, maar wat is er verder nou zo uniek aan deze auto? Vorige week exact hetzelfde euvel met een aluminium Panhard Dyna Z1, daar is zolang niet over doorgemekkerd, terwijl er van dat specifieke aluminium model maar zo’n 25.000 gemaakt zijn gedurende het eerste modeljaar. Die kun je echt als verloren beschouwen ben ik bang, want nieuw plaatwerk zul je er niet meer voor vinden en is zeker niet zo eenvoudig te vervangen als bij een DS. We kunnen en weten het allemaal beter, maar we doen het niet, toch?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 23 november 2021 02:36 PM
  [ # 28 ]

+1

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2021 05:57 PM
  [ # 29 ]

Ik heb de afgelopen jaren veel keienbakken onder ogen gehad die geheel of gedeeltelijk door tweeën waren gesleept. Of dat nu allemaal op bergers is af te schuiven, citroen eigenaren zijn ook niet altijd even snugger. tongue rolleye

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 november 2021 06:10 PM
  [ # 30 ]
Han S schreef:

stroppen om de achterophanging en hem met de neus naar beneden omhoog trekken, kan dat?

Ook met die methode loop je grote kans op het vernaggelen van het chassis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook