2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ds4 2.0 hdi valt alleen uit in 6e versnelling
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3078
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 december 2021 05:42 AM
  [ # 16 ]

Het wordt nog vreemder: Je had dus ook al een AdBlue probleem dat je “niet op de standaard” manier hebt opgelost en dat had niets te maken met je motor uitval en dan maar meteen chippen want 150 PK uit een DW10 FD was niet genoeg. Voordat je de 70.000 km erop had zitten. Heeft die chipper misschien ook aan de uitlaatgas behandeling zitten werken ?
Mijn insteek: Bij zo’n Euro6 diesel zou ik die chiptuning er maar afhalen, die zijn al complex genoeg zonder dat.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42242
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 14 december 2021 06:41 AM
  [ # 17 ]

Precies wat smgz zegt. Daarbij: we weten nu wel dat er bij de garage een paar zaken niet helemaal soepel zijn gegaan. Vervelend, maar dat lossen ze vast op en wat volgens mij heb je daar nu wel genoeg over geschreven. Laten we dat rusten en richten we ons op het probleem in plaats van een garage te gaan bashen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Radeloos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 21-11-2021

Gepost: 14 december 2021 01:55 PM
  [ # 18 ]

Het wordt inderdaad nog vreemder we hebben weer een te lage druk op de rail maar nu wel een te hoge druk op de sensor

P0087 brandstof rij/systeemdruk te laag
P0196 voeler brandstofdruk te hoog
P0234 laaddruk regeling te hoge druk

Foutcodes zijn weer gewist en er komt geen storing meer naar boven, de garage waar ik ben geweest gaf wel aan dat het waarschijnlijk aan de hd pomp ligt.
Wel bijzonder dat elke garage hetzelfde concludeert over die pomp, injectoren vond hij onzin daar er geen foutcodes zijn die daar op wijzen en de auto loopt verder als een zonnetje. Een injector werkt of hij werkt niet, een slechte injectie merk je eigenlijk gelijk aan rot lopen/starten/rijden, wat dus niet het geval is.
Als er nog meer mensen zijn die een idee hebben dan hoor ik dat graag, en ideeën zijn dan geen vooringenomen meningen zoals in eerdere reacties daarvoor ga ik wel naar een kansloze garage!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3078
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 december 2021 03:00 PM
  [ # 19 ]

Ik wil je even corrigeren: Bij een moderne diesel kun je een injector niet zwart wit bekijken: Dat sproeipatroon en de timing komen erg nauw en een onjuist sproeipatroon bij te veel brandstof geeft te veel vroege “microontbrandingen” die verantwoordelijk zijn voor de hoge NoX waarden van bijvoorbeeld sjoemeldiesels, maar ook nogal wat andere neveneffecten hebben.  In “Dieselland” wordt nog te veel gedacht in “oude diesel techniek” met een hoge druk pomp en verstuivers, terwijl de injectoren en hun regeling tegenwoordig zeer complex zijn, zelfs complexer dan een direct ingespoten benzine motor. Er wordt bijvoorbeeld gedaan een “stratified” fuel injection: Ik had begrepen dat er tegenwoordig wel tot 7 inspuitmomenten gebruikt worden voor een cyclus/zuigerslag en dat bij 2000 bar druk.
Bij PSA weten ze echt wat ze doen op diesel gebied, als je eens zag hoeveel research daar in Poissy in gestoken is en met welk arsenaal aan testbanken men daar werkt: Indrukwekkend, en in niets te vergelijken met “het verleden:.

Je hebt nu wel een keer een P0234 gehad: Dat is een probleem met de laaddruk, meestal doordat de laaddrukregeling niet goed werkt, bijvoorbeeld dat de waste-gate neit goed sluit of op tijd opent/dicht gaat.
In mijn lijstje staat de P0196 voor een probleem met de Inlaat Lucht Temperatuur, en de P0087 met een te lage systeem brandstofdruk. Dat zou de opvoerpomp moeten zijn, niet de hoge drukpomp die de common rail aandrijft als ik het goed begrepen heb.
Die brandstofdrukken kun je in principe real-time uitlezen, want die waarden worden continue bijgehouden. Moet je wel de goede lezer voor hebben, een Diagbox doet dat, maar er zijn andere lezers die veel meer kunnen dan alleen een foutcode lezen.

Wil je nog iets zeggen over je AdBlue probleem ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42242
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 14 december 2021 07:10 PM
  [ # 20 ]
Radeloos schreef:

Een injector werkt of hij werkt niet, een slechte injectie merk je eigenlijk gelijk aan rot lopen/starten/rijden, wat dus niet het geval is.

Ik hoor het al, je bent bij een echte specialist op het gebied van moderne dieseltechniek geweest.

Maare..

Radeloos schreef:

Als er nog meer mensen zijn die een idee hebben dan hoor ik dat graag, en ideeën zijn dan geen vooringenomen meningen zoals in eerdere reacties daarvoor ga ik wel naar een kansloze garage!

help succes d’r mee hé....

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook