Verwarming.
losseke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-11-2021

Gepost: 24 november 2021 04:00 PM

Hallo, ik ben nieuw hier en hier dus mijn eerste vraag.
Ik weet dat er al veel over geschreven werd maar ik heb nog steeds problemen met de fan van de verwarming.  Heb die er al 3 maal uitgehaald en 2 maal nieuwe transistors er in gesoldeerd, op zich werkt dit wel maar voor heel even maar, de volgende dag is het terug van af, ik zelf denk dat het aan iets anders moet liggen, met het contactslot is er ook niks mis, knop voor de snelheid? ik ga er van uit dat deze goed werkt. Rarara, waar zou zich dit vervelend euvel bevinden. Wat ik nog niet gevonden heb is het relay, In de behuizing bij de fan zit er 1 en die is goed. Waar zitten die relay’s eigenlijk bij een xsara vts?

xsara VTR 2002

Profiel  
 
losseke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-11-2021

Gepost: 12 december 2021 07:34 AM
  [ # 1 ]

Veel wijzer worden we hier ook niet, maar bon, het is opgelost met een nieuwe fan te plaatsen , fan motor liep niet goed meer en dat was de oorzaak van alle ellende.  Nu nog die parkeerlichten die blijven branden ook na totaal afsluiten.

xsara VTR 2002

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 december 2021 11:28 AM
  [ # 2 ]

Hoe was het ook weer met die ezel: 2 keer transistoren vervangen omdat ze kapot gaan ? Blij dat je de oorzaak dan toch gevonden hebt.
Wat bedoel je met parkeerlichten: Officieel zijn dat de lampen die je aan een kant laat branden als je op een onverlichte plek parkeert. Die horen dus aan te blijven als je de auto afsluit, daar zijn ze voor.
Ik neem aan dat je de stadslichten bedoeld ? Die kleine lampen die aan gaan als je het licht aanzet maar niet naar de dimlichten doorschakelt? Verklaar je nader misschien ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
losseke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-11-2021

Gepost: 12 december 2021 11:44 AM
  [ # 3 ]

Juist, dimlichten die blijven branden, als ik dan ff pink met de grootlichten gaan ze uit( soms )

xsara VTR 2002

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 december 2021 12:02 PM
  [ # 4 ]

Misschien de “come home” stand van de verlichting aan staan ? Dan blijven je lampen tot een minuut branden nadat je het contact afzet ?
Even de gebruikershandleiding nakijken ? Kun je dacht ik zelf aan- en uit-zetten via een menu.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
losseke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-11-2021

Gepost: 12 december 2021 12:29 PM
  [ # 5 ]

Dat heb ik ook al nagezien maar werkt ook niet, denk dat de hendel of contacten versleten zijn, weet 1 op de sloop staan en zal dat eens wisselen

xsara VTR 2002

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 december 2021 01:12 PM
  [ # 6 ]

Kun je beter meteen de hele com2000 module meenemen en verwisselen.
Ik denk dat je com2000 het signaal dat je de auto afgesloten hebt niet meekrijgt. Zoek maar eens op com2000 voor meer uitleg.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
losseke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-11-2021

Gepost: 15 december 2021 02:09 PM
  [ # 7 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police


Hallo, heb de com vervangen door een tweedehandse en nu krijg ik de lichten wel uit, alleen krijg ik nu het mistlicht niet aan hahaha, ma bon, daar kijk ik later wel even naar eer we naar de keuring moeten. Bedankt Citroensmgz voor de fantastische hulp.

xsara VTR 2002

Profiel  
 
Bert.Rdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-2010

Gepost: 17 december 2021 04:28 PM
  [ # 8 ]

Bij COM2000 zit een koperen sleep contact welke bij stand NUL een maak contact is, dus er moet een verbinding in stand NUL staan.
De eerste veries van COM2000 hebben een ontwerp fout, sleep contact is een puntje welke op de printplaat folie de koperbaan weg krast. Als de koperbaan ver genoeg is weg gesleten is maak het puntje geen contac meer met de koper baan met alle vage ellende van dien.
2e model (vanaf 2004???) heeft een verbeterde sleepcontact welke er meer uit ziet als een V vormige hobbel welke niet instaat is een groef te slijten. Je kunt met wat handigheid de arm overzetten. als ik het me goed herinner is het koperen sleep “veertje” links en rechts het zelfde.
Dus je hebt waarschijnlijk donor materiaal genoeg. voor de 2e ring tbv mist licht is het een maakcontact bij verdraaien die aan je BSI het signaal geeft aan dus die zal dan nu geen contact maken.
Of er zit verschil tussen COM2000 uitvoeringen met en zonder mistlicht.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook