













































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Het assortiment wagens in casa waterman is sinds afgelopen weekend uitgebreid met een Volvo 164. Naast een Mercedes 190c uit 1964 en een Mercedes E200 cabriolet is er nu dus een Zweed in de verzameling. Een verzameling die wel gaat veranderen, want de Mercedes 190, de grijze heckflosse, gaat nu wel weg. Met enigzins gemengde gevoelens, dat wel.
Waarom een andere auto in plaatst van die 190? Om een aantal redenen… Want hoe leuk en betrouwbaar die mercedes ook is, hij heeft een paar tekortkomingen die met name mevrouw waterman irritant is gaan vinden. En omdat ik het toch wel leuk vind als zij ook met mijn auto’s kan rijden vond ik dat er een keuze gemaakt moest worden. Want madam mist in de 190 vooral de stuurbekrachtiging, maar kan ook niet echt overweg met het formaat van de auto én heeft ruzie met de stuurschakeling. Ik zelf mis vooral een beetje vermogen en koppel, de 190 heeft maar 80 peekaatjes en weegt toch 1400 kilootjes. Dat ie groot is, daar heb ik alleen last van in m’n garage.
Goed. Er “moest” iets anders komen. Een andere heckflosse viel snel af: de 6 cilinder heckflosse is nog langer dan de 4 cilinder, heeft zelden stuurbekrachtiging en bijna altijd stuurschakeling. Daarnaast kost een goeie 220/220s snel 30k en dat wordt me echt te gek voor een auto die 5000 km per jaar maakt bij ons.
Aldus: op zoek naar vermogen, 4 deuren, vloerschakeling en een stuurhulpje. O ja en pre-1970. We kwamen uit bij een Volvo. Dat was gelijk een dingetje, want die zijn er pas vanaf 1969. De zoektocht was dus wat lastiger: het moést een ‘69-er zijn, met handbak en stuurpomp.
Die wagen hebben we in België gevonden. Een prachtige blauwe 164 van april ‘69. Niet perfect, geen 10, wel een goeie 8. Met stuurbekrachtiging, handbak en prachtig lichtblauw lederen bekleding. 107.000 aangetoonde kilometers op de klok, onderhoudsgeschiedenis en restauratiefoto’s uit 1995. Sinds dit weekend staat ie op het pad.
Natuurlijk mankeert er (weer eens ) iets aan: de stuurkogel links is echt gaar en de uitlaat is ook helemaal op. Best gek, de auto is vorig jaar nog gekeurd, 700 km terug, en die (belgische) keuring is 5 jaar geldig. Hoe dan vraag ik me oprecht af, want dit slaat echt nergens op. Zal wel een of andere lokale regel zijn..
Hoe dan ook, ik ga alle bussen van de draagarmen vernieuwen, dat ding even een serieuze beurt geven, nieuwe stuurkogels en uitlaat er onder en dan 31 december ff naar de RDW.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


















Totaal aantal Berichten: 1705
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 Pluriel 1.4 Soleil
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- 2CV AZ-A
Leuke auto
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën Pluriël 1.4 Soleil 2008 Noir Obsidien
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien













Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Erg gaaf exemplaar! Veel plezier ermee.
*2cv6 special 1986*



















Totaal aantal Berichten: 1854
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Welkom in de Volvo club . Mooie auto veel rijgenot.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Fraai!
Meteen maar ff een onderdelentip. De NOS onderdelenvoorraad van Volvo is hier ondergebracht: https://www.gcp.se/en/
(Is een niet heel makkelijk te vinden webstek, vandaar dat ik deze meteen maar deel.)
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dank Chris! (en anderen )
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Mooie auto en vooral: mooie kleur . Ik heb als kind heel wat uren op de achterbank van een 145 doorgebracht, dus ken iets van het gevoel. Ik kan me ook nog herinneren dat mijn vader niet zo te spreken was over de prijs en de levensduur van de uitlaat…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dank Deze kleur blauw past ook mooi bij het 904 van de blauwe Mercedes dacht ik zo. En ja, die uitlaat is een dingetje, daarom hang ik er gelijk iets beters onder: een 2 inch simons sportsysteem
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Mooi exemplaar! Gefeliciteerd en veel plezier met het najagen van de bijhorende accessoires
Waarom eigenlijk pre-1970?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Er zijn nogal wat buitenlandse oldtimerevenementen die een bouwjaargrens hanteren én handhaven. Tot 1970 is het meest gangbaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


































Totaal aantal Berichten: 15489
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
waterman schreef:De stuurkogel links is echt gaar en de uitlaat is ook helemaal op. Best gek, de auto is vorig jaar nog gekeurd, 700 km terug, en die (belgische) keuring is 5 jaar geldig. Hoe dan vraag ik me oprecht af, want dit slaat echt nergens op. Zal wel een of andere lokale regel zijn.
Oldtimerkeuring is een raar iets in België. Verandert ook ongeveer elk jaar van geldigheidsduur. Als deze auto nog voor vijf jaar goedgekeurd is, dan is dat nog de oude regeling en is de eigenaar niet naar de (verplichte) herkeuring geweest (wellicht omdat door alle Corona-uitstel die termijnen enorm zijn uitgelopen). Volgens de oude regeling moesten geloof ik alleen de lichten en remmen een beetje deugdelijk zijn. Gelukkig ben jij neurotisch genoeg om al die zaken zelf belangrijk genoeg te vinden. Veel plezier met de Volvo!


































Totaal aantal Berichten: 15489
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
En dat je die verkoper überhaupt verstaan hebt, daar in het Brugse






























Totaal aantal Berichten: 11372
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Echt een onwijs mooie uitvoering zeg! Mooooooi speelgoed weer!
A propos speelgoed: wist je dat dat in het Zweeds ‘leksak’ is?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Er zijn nogal wat buitenlandse oldtimerevenementen die een bouwjaargrens hanteren én handhaven. Tot 1970 is het meest gangbaar.
Helder, prima argument om nóg een auto erbij te zoeken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
graddus schreef:En dat je die verkoper überhaupt verstaan hebt, daar in het Brugse
Het was een man van weinig woorden…. Die keuring nog effe: het ding is gekeurd op 8 mei 2020, dus volgens mij net na of in de eerste lockdown. Ik denk door iemand die blind was.. want het ding voldoet niet aan de keuringseisen die voor deze leeftijdscategorie van toepassing waren.
Lekker belangrijk natuurlijk, want nu is er tenminste iets te beunen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


































Totaal aantal Berichten: 15489
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
Precies.