Eindelijk, de trillingen zijn opgelost na een nieuw wiellager, een andere aandrijfas en 4 nieuwe banden. Voor mij een belangrijke les dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. Intussen weet ik ook dat de Alto bij windkracht 6 goed op de weg blijft….
Het meeste waait er langs.
Haha!
Het was even zoeken hoe een foto te plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 6123
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ow, een witte! Lief hoor!
Dat zei de dame aan de kassa van een tankstation ook al. Ik kreeg overigens geen korting.
Nog eentje.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Die zie je niet vaak meer, coole bekleding
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Bedankt! Het materiaal van de bekleding is van plastic…De achterbankbekleding is nog prima. Voorin zitten hoezen. Ik ga die binnenkort verwijderen, waarschijnlijk is de bekleding gescheurd, zoals bij bijna alle van dit type Alto. Misschien kan ik het nog repareren.
Het gaat goed met de Alto. Ik wil e.e.a. aan onderhoud zelf gaan doen. Bescheiden start: het vervangen van ingebrande contactpuntjes. In de jaren zeventig deed ik dat met mijn eerste auto, een Opel Kadett B. Omdat de Alto een automaat heeft kon ik het nokkenasje niet in de juiste positie brengen m.b.v. de auto in de versnelling zetten en duwen. Ik heb de V-snaar losgemaakt zodat ik de motor met de poelie kon bewegen nadat ik de bougies had verwijderd. Nooit te oud om te leren!
Intussen heb ik ook het luchtfilter en de bougies vervangen. Benzineverbruik was 1:16, nu 1:17. Niet slecht voor zo’n oudje met een automatische 2-bak ,vind ik. Maakt op de snelweg wel behoorlijk toeren, maar 100 km/u is goed te doen. Rijdt voooral lekker op binnenwegen.Lekt na een langere rit een paar druppels motorolie. Lijkt bij de distributie vandaan te komen. Lastig te zien omdat het zo weinig is. Er mag volgens verschillende adviezen synthetische olie in. Ik heb semi synthetische besteld, 10W40. Verder hoor ik een beetje bijgeluid boven 40 km/u, een lichte ratel. Het lijkt uit het automaatbakje te komen omdat ik het alleen in de hoogste versnelling hoor. Maar bij een bocht naar links hoor ik het iets meer. Misschien toch een aandrijfas? Er zijn geen trillingen en remmen en schakelen gaat goed. Wordt vervolgd.
De vloermatten rechtsvoor onder het dashboard werden nat na een regenbui. Ik dacht eerst dat het onder de voorruit vandaan kwam. Daar was door een van de vorige eigenaren een reparatie uitgevoerd met polyester. Op zich niet slecht gedaan, maar niet zoals het hoort natuurlijk. Uiteindelijk bleken er roestgaten in de parafaan te zitten. Provisorisch dichtgemaakt en de lekkage is weg. Als je wilt lassen kom je er slecht bij, er moet e.e.a weggeslepen worden. Ik heb er niet zo veel moeite mee om dit met polyester dicht te maken. Het zit niet in het zicht en het is sowieso geen wagentje in showroomconditie. Dat hoeft voor mij ook niet. Verder zie ik weinig roest aan de Alto. Ik weet overigens nog steeds niet waar de ratel vandaan komt. Bij optrekken hoor je niks, bij constante snelheden en extra bij een bocht naar links een ratel. Geen speling op de wielophanging en ook niet op de aandrijfassen. Rechts is onlangs een aandrijfas vervangen, links niet. Er zijn geen trillingen en het automaatbakje schakelt goed. Wie heeft een idee?
Ik heb een nieuwe bobine besteld, die volgens winparts past op mijn Suzuki. Nu blijkt dat de oude bobine een aansluiting voorschakelweerstand heeft en de nieuwe niet. Kan ik de nieuwe bobine gebruiken of moet ik die omruilen? Graag advies B.v.d.
Inmiddels al opgelost. Suzuki wilde niet starten. Lag niet aan de bobine maar aan de condensator die ik uit voorzorg had vervangen. De oude condensator er weer in en meteen weer lopen. De bobine had ik moeten testen op bedrijfstemperatuur. Maar ja, hoe doe je dat als de motor niet start…
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mooi dat het opgelost is, was die nieuwe condensator dan stuk of een verkeerd type?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*