2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Egberts uitdaging: deel 8, Het is gelukt
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 januari 2022 09:35 AM
  [ # 16 ]

Ik ( we) doe dit project ook primair om van te leren.
We beginnen nu de BVH echt te doorgronden.
Jan Hulshof wat onze BVH specialist en die is helaas 1 jaar geleden overleden. Gelukkig kunnen we op deze manier de lacune in kennis weer opvullen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 31 januari 2022 09:13 AM
  [ # 17 ]

wat ziet dat er allemaal soepel uit ! je zou bijna denken dat je dat zelf ook wel kunt. maar dat is vaker als je een professional ziet werken, en als je het dan zelf probeert ....
mooi filmpje !

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 januari 2022 09:24 AM
  [ # 18 ]

Bakrevisie komt ooit een instructie film van.
Samen met Eric ben ik ook de bak aan het reviseren van zijn DS en daar maken we uitgebreidere opnamen van, zodat we daar een instructie film van kunnen maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 31 januari 2022 03:44 PM
  [ # 19 ]

@Rogier23, inderdaad. Als je bijvoorbeeld Wibi Soerjadi zie spelen denk je:  “dat kan ik ook”. Maar als je het dan probeert blijkt het toch (heel veel) moeilijker te zijn dan dat het eruitziet Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 januari 2022 03:47 PM
  [ # 20 ]

De vergelijking met Wibi Soerjadi maakt mij wel wat verlegen hoor

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7247
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 31 januari 2022 05:32 PM
  [ # 21 ]

Laughing

Profiel  
 
AutoPower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-2019

Gepost: 01 februari 2022 01:43 PM
  [ # 22 ]
Egbert schreef:

De vergelijking met Wibi Soerjadi maakt mij wel wat verlegen hoor

Maar hij is denk ik wel terecht idem

Du pain, du vin et… du Citroën love

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 februari 2022 07:43 AM
  [ # 23 ]

Deel 3 gaat over het testen van de hydraulische componenten.

 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
camemBert
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1497
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 08 februari 2022 03:03 PM
  [ # 24 ]

Egbert, dit ziet er weer goed uit. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende episode!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
AutoPower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-2019

Gepost: 08 februari 2022 03:12 PM
  [ # 25 ]

Wederom zeer interessant! very good

Du pain, du vin et… du Citroën love

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1728
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 februari 2022 03:25 PM
  [ # 26 ]

Ik volg het weer met belangstelling, echt weer prachtig om te volgen very good lovecitro

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 09 februari 2022 12:19 PM
  [ # 27 ]

Man, man, man wat een werk….Prachtig om te zien en te volgen.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 11 februari 2022 07:44 AM
  [ # 28 ]

Mooie aflevering weer - fantastisch hoe je alles stap voor stap uitlegt en test! Complimenten voor je werk Egbert.

Ben overigens meer een fan van carburateurvoet vlakken op een glasplaatje. Gaat ook vlot, is nauwkeurig genoeg en wat minder mechanisch belastend dan in de draaibank. Heb je die carburateur compleet uit elkaar gehaald?

Groeten, Matthijs

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 februari 2022 10:37 AM
  [ # 29 ]

Om de voet te vlakken op de draaibank laat ik de gaskleppen met assen zitten. Verder had ik de carb toch al helemaal uit elkaar om alles mooi te reinigen.
Garage Herman Jansen heeft een cylinder die netjes in de deksel past en spant hem zo op in de draaiban ( dus dan hoeft het deksel er niet eens af. Hij haalt dan alleen dat palletje er af dat naar onderen steekt en zet de gaskleppen vast met een tie-wrap. Dan vlakt hij ze ook netjes in de draaibank
Maar uiteraard op een glasplaat met schuurpapier gaat ook prima, moet meestal wel veel materiaal af

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 12 februari 2022 01:02 PM
  [ # 30 ]

Zomaar een idee, maar: de carburateurvoet raakt krom doordat hij met de bouten iets te hard op de zachte pakking tegen het spruitstuk werd getrokken. Als je de voet nu vlakt verwijder je (best veel) materiaal, waardoor de voet in principe nog zwakker wordt en een volgende keer nog iets makkelijker kromgetrokken kan worden. Is het niet mogelijk en beter om de voet “gewoon” weer recht te trekken/duwen/forceren?
  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘06 C5 2.0 HDIf break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook