Welke wielbouten DS 3 met metalen velgen
websurfer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 13 januari 2022 12:17 PM

Recentelijk 4 winterbanden op velg gekocht en nu blijkt dat mijn LM velgbouten uiteraard niet passen
had nog uit de C5 tijd bouten liggen maar ook deze passen niet qua schroefdraad

mijn vraag dus wie weet welke bouten (welk schroefdraad enz) er wel onder moeten ?
of heeft deze evt nog liggen ?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 januari 2022 04:10 PM
  [ # 1 ]

De schroefdraad van de wielbout is sinds zo’n 30 jaar bij elke Citroën M 12x1.25.
Waarom past ‘ie bij jou dan niet?
De lengte en uitvoering kan verschillen, maar de schroefdraad is dezelfde.

Groet,
JW

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 13 januari 2022 04:51 PM
  [ # 2 ]

De schroefdraad is ongetwijfeld hetzelfde net als bij peugoet, echter er kan verschil zijn in de lengte ivm de dikte van de velg. Conische wielbouten op een standaard velg en op sommige lichtmetaal passen zonder probleem, echter zijn er meerdere varianten mogelijk, wielbouten met ringen aan een platte binnenzijde in diverse lengte, conische wielbouten met ringen etc.
Duidelijke afbeeldingen van de velgen en de wielbouten zou enigszins licht in de duisternis brengen. Oh en ja, de ET waarde niet vergeten en om het spannend te maken naafgat of blindvelg.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 januari 2022 07:03 PM
  [ # 3 ]

Die laatste twee:

Oh en ja, de ET waarde niet vergeten en om het spannend te maken naafgat of blindvelg

hebben geen enkele invloed op de wielbouten, waarover het hier ging…..

Groet,
JW

Profiel  
 
websurfer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 januari 2022 10:36 AM
  [ # 4 ]

ben er al uit

IK miste in het verleden een wielbout van de C5 en heb daarom op de sloop een aantal bouten gehaald (2 sets vraag me niet waarom Surprised)  )

een set met massieve kop en een set met open kop
bij verkoop C5 die dichte set (die ik gebruikte voor winterbanden) mee geleverd en de openkop bouten nooit gebruikt
dus nu wel en blijkt dus geen Citroen bouten te zijn :O(
moet dus even op zoek naar een andere set

Ps reacties over de banden en velgen helemaal mee eens maar deze kwamen van een DS3 en kon met 7-8 mm profiel deze set kopen voor 60 euro wat m.i. een koopje is was (Michelins)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook