Achteruitrijcamera met sensoren
Marcel_Adams
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-02-2022

Gepost: 22 februari 2022 05:36 AM

Goedemorgen

Ik wil bij mijn citroen c4 grand picasso een achteruitrijcamera met sensoren plaatsen .
Wie kan mij info geven hoe ik dit het beste kan doen eventueel met een link naar een filmpje of pagina waar ik zoiets kan bestellen .
En kan ik deze via de computer zetten zo dat ik hem via een scherm kan zien .

Bvd Marcel

Profiel  
 
Gohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 16-12-2021

Gepost: 10 mei 2022 05:47 PM
  [ # 1 ]

Hoi je hebt verschillende mogelijkheden

Wat voor scherpte camera wil je gebruiken.
Als je een camera hebt dan heb je geen sensoren op je bumper nodig dit is echt overbodig zonde van het geld.
Daarnaast zichtbaar maken op je scherm is lastig omdat er PTSS-codering in de software zit.

Dit heb ik gedaan   een achteruitkijkcamera 4k met 230 graden dus zie de hele weg volledig met 4k nachtvisie. Heb ik een binnenspiegel op het dashboard gezet en geplaatst   natuurlijk wel netjes weg gewerkt de camera zowel voor als achter en in de spiegels dus de hele auto 360 graden. Die heb ik ook me stuur op gekoppeld met   Android 11.
Als je hem echt op scherm zelf wilt hebben zul je een aftermarket scherm moeten kopen van Joling laat me maar weten. Ik kan je er mee helpen ben van Beroep Software-hardware Engineer.
Daarnaast kunnen we nog wat andere dingen proberen. Ik hoor het wel van je!

Profiel  
 
jecepede
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 12-07-2011

- C4 (2004-heden) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
- Xsara 1.4
Gepost: 27 augustus 2022 05:14 PM
  [ # 2 ]

Aloha !

Gohan schreef:

Als je een camera hebt dan heb je geen sensoren op je bumper nodig dit is echt overbodig zonde van het geld.

Dat… ben ik niet helemaal met U eens.
Camera’s op autos hebben vaak een vertekende weergave. Dingen zien er anders, lees vervorm, uit op het schermpje dan in het echt. Dit maakt het kijken en inschatten van ruimte en afstanden net even iets moeilijker.

Ik heb een C4 Cactus uit 2018 die zowel een camera als sensoren heeft. Die twee systemen vullen elkaar prachtig aan.

Let op, ook de combinatie van die twee is niet onfeilbar. Lage paaltjes (of hoge stoepranden) worden vaak niet of slecht gedetecteerd. Houd dus altijd Uw spiegels in de gaten en kijk VOORDAT U ergens achteruit indraaid naar de situatie. U zou niet de eerste (of de laatste) zijn die de onderkant van de auto beschadigd door een gemist object…

.

Cheeeeeeeeeeeeeeers


Jecepede

 

C4 Cactus (2018) Shine 1.2 PureTech 110 S&S
C3 1.2 VTi 82pk Collection
Xsara 1.4 Berlingo

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook