Auto’s - Berlingo - Mooie zwarte Berlingo 2.0Hdi 2004 264K
Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 27-04-2008

Gepost: 05 maart 2022 09:54 AM

Te koop aangeboden; mijn Berlingo. Een 2.0HDi van 2004 met 264K op de teller (en oplopend). Ik heb hem gekocht in 2006 met 40K op de klok (2e eigenaar dus). Het is een zwarte bestel, handgeschakeld, deurtjes achter en geen zijschuifdeuren. Verdere opties; stuurbekrachtiging, 1 airbag, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, geen airco. De achterdeuren zijn met ramen + ruitenwissers + ruitverwarming.  Mistlampen voor, cruise control, elektrische ramen, radio met stuur bediening, armsteun. De laadbak is geheel geïsoleerd en afgetimmerd met een grote geluid installatie. Er zitten nu 4 x 12” sub-woofers in. De geluid installatie levert 132Db op, getest met officieel apparatuur. Overname in overleg.

Kort na de aankoop heb ik nieuwe 17” - 7J ET18 velgen gekocht, met banden 205/40/17 (geen Km teller afwijking). Omdat aluminium velgen corroderen (ondanks dat ik in de winter op winterbanden reed), heb ik ze dit in 2016 opnieuw laten spuiten (in dezelfde kleur als de Berlingo), tegelijkertijd ook de zij-stoot / bescherm strips + de sierlijsten op de achterdeuren + de grill in de kleur van de auto gespoten. De chromen randen van de velgen hebben een klein beetje stoeprand schade. Het volgende waarmee ik mijn Berlingo verfraaide, was een Bull-Bar, wat hem een erg stoer uiterlijk geeft. Mede door de verlaagde vering van 3cm voor, ligt zijn neus nu +- 12cm van de grond, en dat is weinig. Ook een setje side-bar (dorpel beschermers) stond erg goed. Daarmee was tie qua uiterlijk al een heel eind naar mijn smaak, maar omdat het tunen en pimpen naar meer smaakte, ben ik verder gaan zoeken, en heb ik in de volgende jaren de volgende zaken aangepast; de achterlichten zijn van ‘clear-glass’, ik heb er zelf een trekhaak met afneembare kogel onder gelegd. Ik vond een chip tuning set van Stein-Bauer, waarmee de Pk’s van 90 naar 103,5 gingen, en ook het koppel nam lekker toe naar 245Nm. Ik heb een uitdraai van de rollerbank. Tuningbox is uitschakelbaar voor APK (roet uitstoot) keuring. Ondertussen vond ik op E-bay een embleem-loze-grill, en zogenaamde koplamp maskers . Voor mij zijn het mooie kleine details die het verschil maken. (al hoewel smaken mogen verschillen). Wederom op E-bay gevonden; een setje chromen spiegel kappen, maar het chroom kwam los, dus ik heb ze nu in de kleur van de auto gespoten. Toen op marktplaats; een setje Savas - Konig stoelen voor lange mensen; ikzelf ben 1,98mtr lang, en ze zitten heerlijk. Helaas zijn het 2 verschillende kleuren stoelbekleding. Omdat er maar 1 stuks 3e remlicht in links achterdeur zat, heb ik er ook 1 in de rechter achterdeur gebouwd, van hetzelfde type, zodat het netjes gelijk is. Op de portieren zitten windkappen, lekker frisse lucht, ook in de regen. Helaas heeft hij in 2018 lichte parkeer schade opgelopen aan de rechterzijde (foto’s aanwezig). Het portier is vervangen, en de rest is uitgedeukt + rechts is geheel overgespoten, inclusief de motorkap.  O ja, iets wat ik ieder jaar 1 of 2 keer doe; de Berlingo helemaal polijsten en in de hard wax zetten, dus dan voelt ie zijde zacht aan, en er hecht veel minder vuil en stof op. Daarnaast was ik hem gemiddeld 1 x per week of per 2 weken, afhankelijk hoe vuil hij is, ongeacht of het nu veel of weinig regent, ook in de winter. Hij ziet er dus zeer netjes en verzorgd uit. Nu ik de foto’s terug zit te kijken, van wat ik allemaal heb gedaan, zie ik ook dat ik de naaf-dop-kapjes voorzien heb van een Citroën loge. Wederom; kleine details. De interieur verlichting heb ik voorzien van LED lampjes, en ik heb er extra LED strips in de laadbak gemonteerd voor wat meer verlichting. Grappig waren de chromen deur neon verlichte instap lijsten. Ze waren best prijzig, maar helaas functioneren ze niet meer, anders dan dat ze nog wel mijn instap dorpels beschermen tegen krassen. Ergens na de 100.000Km kreeg ik de eerste pech; de Dynamo ging kapot alsmede ook de boordcomputer. Dit was een erg dure reparatie. In 2018 een nieuwe startmotor en weer een nieuwe dynamo. In 2021 een nieuwe koppeling en wat klein verbruiks materiaal. De uitlaat is nog origineel. De voorruit is wel vervangen, doordat er een dikke steen op ketste, maar deze voorruit heeft nu wel een ‘zonneband’ bovenin. Verder veel verbruiks materiaal zoals accu’s en banden, achter zijn ze z.g.a.n.. Op dit moment stottert de motor wat, als je 80 in de 5e versnelling rijdt. Alsof de injectors vies zijn ofzo. Maar zodra je wat gas bij geeft, loopt ie als een zonnetje. Op een volle tank zo’n 750Km. Om het plaatje compleet te maken; ik heb alle facturen bewaard, het onderhoud boekje is altijd ingevuld en bij gehouden door Citroën dealer. Tja, het is dus best een liefhebbers auto, en ik ben een Citroën fan. Mijn Berlingo mag dan een opmerkelijke besteller zijn, ik ben er trots op. Maar helaas, na 16 trouwe jaren wordt het tijd voor een nieuwere Jumpy. Maatje meer, maar reken maar dat ook die weer bijzonder zal worden. Wat bespreekbaar is voor verkoop, zijn de accessoires. Het liefst gaat ie weg zoals ie is, maar voor de echte liefhebber wil ik ook onderdelen los verkopen.
Groeten; Marcel.


Bekijk hier de advertentie in de markt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook