3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Snoek 4.0, Thierry’s C6, tijd voor een motor/carrosserie swap
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3521
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 juli 2022 12:02 AM
  [ # 31 ]

Als je na 20 minuten nog geen eco-modus hebt dan zit he wel snor met je accu. !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 13 december 2022 12:18 PM
  [ # 32 ]

Sinds juli weer zo’n 12.500 km verder, weinig problemen gekend.

Zelfs de vermaledijde ABS storing heeft zichzelf opgeheven Smile

Wel een scheef afgesleten voorband maar nieuw rubber en rondom uitlijnen en weer doorrrr.

Sinds een paar dagen wel slecht starten (onregelmatige loop), bij uitlezen kreeg ik een storingsmelding op een gloeibougie. Die maar eens nameten en vervangen waar noodzakelijk.

Ik rij eigenlijk veel te weinig km’s, betrap me er wel eens op dat ik volstrekt onnodig de C6 pak, gewoon om er even van te genieten Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 07 januari 2024 12:40 PM
  [ # 33 ]

Na een periode van relatieve rust kwam in augustus een 2e C6 op mijn pad. Handig dacht ik, voor erbij, voor onderdelen. Ik heb die 2e C6 vervolgens een tijdje gereden en het viel me op dat die qua onderstel lichtjaren beter was dan de C6 die ik als eerste gekocht heb. Ook de bak schakelt veel beter/soepeler.

De motor daarentegen is een stuk minder. Ik dacht dat het nog wel ging maar op weg naar Spanje gestrand in Luxemburg met een kapotte koppakking. Snel geschakeld, dit is het plan:
- C6 nummer 2 wordt de basis (want qua onderstel heel goed)
- C6 nummer 1 levert de motor + (gloednieuwe) aircopomp
- Startmotor en dynamo worden gereviseerd
- Motor krijgt beurt met nieuwe distributie, waterpomp en veel nieuw slangwerk

Beide motoren zijn inmiddels uitgebouwd (eentje zelf gedaan), velgen worden gespoten, in de komende twee weken vindt het groot onderhoud aan de motor plaats en wordt die weer ingebouwd. Met een beetje mazzel is de C6 over een week over 2 weer rijvaardig.

Achterliggende gedachte is dat ik graag deze C6 nog 3 a 5 jaar wil rijden, ik weet wat ik heb en in welke staat alle componenten zijn en wil ondanks dat het een 18 jaar oude auto is wel een beetje bedrijfszeker rijden. Ondertussen wordt een net aangeschafte SAAB 9-5 van fabrieksnieuwe motor en nieuw onderstel voorzien, die auto ga ik vooral in Zweden gebruiken. 

In ieder geval qua auto’s een leuk 2024 in het vooruitzicht Smile

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook