deurslot xsara uitbouwen
hanor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-05-2022

Gepost: 31 mei 2022 01:35 PM

Goedemiddag.
Nu heb ik een probleempje. De motor van de centrale vergrendeling in de bijrijders portier doet het niet en ik
kan nergens vinden hoe ik die uit moet bouwen. Ik heb wel het elektronisch onderhoudsboek op de computer, maar daar staan alleen de tekeningen in met een summiere beschrijving. daar wordt ik niet echt wijzer van. en op google kan ik ook niets vinden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat slot eruit kan halen, zodat ik bij het motortje kan. Bij de bediening van de sleutel komt op de bedrading wel de juiste spanning te staan, je voelt het motortje bewegen, maar er gebeurt niets.

Ik kom zover als het losschroeven van de 3 bouten en daarna loop ik vast doordat is de zwarte kunstof kap er niet af kan krijgen, die zit er half voor en ik kan maar 1 sluiting vinden.


Ik hoop dat iemand mij kan en wil uitlegen

*ik had deze post eerst bij picasso gezet en later zag ik deze topic, welke geschikter lijkt

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 juni 2022 08:00 AM
  [ # 1 ]

krijg je dat kastje er niet uit of krijg je het kastje niet open?

Ik heb er anderhalf jaar geleden eentje vervangen in de achterdeur, dat ging vrij soepel qua demontage. Het ding zelf was met geen mogelijkheid te openen, allemaal gefelst/gelast en wat al niet meer.

Afbeelding Bijlagen
20-10-03_Xsara_achterdeurslot_vervangen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
hanor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-05-2022

Gepost: 01 juni 2022 08:19 AM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie. Ik krijg het slot er niet uit. De 3 bouten los en dan zit er ongeveer een cm beweging in. Het lijkt erop dat een zwarte plastike kap, die over de deurklink zit er niet af kan. Ik kan de bovenste clip buigen zodat hij los komt. maar voor de rest kan ik niets ontdekken om dat kapje los te krijgen. en ik krijg het slot er ook niet langs/

Profiel  
 
hanor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-05-2022

Gepost: 04 juni 2022 10:02 PM
  [ # 3 ]

Probleem opgelost:

Volgorde van werken:
Binnenbekleding eraf
Stangetje deuropener losmaken
Plastic afschermkapje losmaken
Deurhandel buitenzijde 2 popnagels losboren
3 bouten deurcatch losmaken
nu het geheel omhoogduwen, zodat je de deurhendel een stukje naar buiten kan trekken.
Nu het trekstangetje losmaken en de deurcatch eruit nemen en stekker losmaken.

Dit lijkt de enige manier dat werkt, de stangetjes losmaken zonder de deurhendel los te boren lukt niet.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

mvg

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook