Verkrijgbaarheid onderdelen xantia
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 17 juni 2022 01:37 PM

Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken:

Zo’n 10 jaar geleden een Xantia bj 2000 aangeschaft.
Deze heb ik een jaar of 3 later moeten verkopen.
Nu meld de nieuwe eigenaar zich of ik de auto terug wil kopen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik overweeg serieus deze terug te kopen.
Maar er zit natuurlijk een maar aan het verhaal.
Auto heeft de afgelopen 3 jaar veel stil gestaan.
De auto is deze week voor apk aangeboden en afgekeurd.

Lekzak achter lekt.
Auto remt slecht.
Remslangen poreus
Draagarmrubbers moeten vervangen worden.

Het repareren is voor mij geen probleem.
Maar tot nu toe vang ik bot met het verkrijgen van “simpele” dingen zoals de lekzakken.
De graaf en Bart Ebben bijvoorbeeld kunnen deze al niet meer leveren.
Is er nog een adres in binnen of buitenland waar ik eens zou kunnen proberen?

Als dat nu al problematisch word , hoe is de stand van zaken dan over bijvoorbeeld een jaar…
Rem delen en overige slijtage delen zijn nog gewoon te verkrijgen , maar de delen die met de hydrauliek te maken hebben begint aardig problematisch te worden.

Misschien toch maar beter bij mijn huidige Peugeot 206 houden en met pijn in het hart toezien hoe “mijn” Xantia vanwege enkele simpele dingen op de sloop beland…

Groetjes Bjorn

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 juni 2022 05:17 PM
  [ # 1 ]

Dat lijstje lijkt mij klein bier.

Lekzakken achter zijn weinig bijzonder. Wijken die dingen bij een Xantia erg af van bijvoorbeeld DS-CX-XM? Pas bij de overgang LHM LHS werd het radicaal anders.
Ergens las ik hier ooit, dat iemand er ook aan repareerde, met één of andere kit, meen ik. Zoeken op “lekzakken”?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 17 juni 2022 07:25 PM
  [ # 2 ]

Dit kan misschien ook helpen https://www.drxantia.com/index.php/en/

teveel citroenen

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 01 juli 2022 02:11 PM
  [ # 3 ]

Jan van Gompel in Eindhoven al geprobeerd?

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2022 04:11 PM
  [ # 4 ]

Of Maresia in Kaatsheuvel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bjorn Kusters
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007

- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Gepost: 05 juli 2022 07:27 PM
  [ # 5 ]

Hallo,

Inmiddels heb ik de auto aangeschaft en gerepareerd.

Toch was het uiteindelijk best een gestres allemaal en maar ter nauwernood goed gegaan.
Ik had ‘s maandags de garage gebeld of ik gebruik kon maken van de brug.
Dat was geen probleem totdat ze begrepen dat het een Citroën met hydrauliek betrof.
Ze vonden het toen minder leuk en bleven de DS maar aanhalen.
Dat staat ze nog vers in het geheugen , daar heb ik toen weken aan gewerkt in de garage (motor uitbouwen , reviseren , en weer inbouwen).
Die heeft hun behoorlijk in de weg gestaan haha.
Maar goed ik kon daar terecht zeiden ze.
Ik ondertussen de auto op naam laten zetten , verzekering geregeld enz.
Donderdag gebeld dat ik hem vrijdag zou komen brengen.
Ik kreeg toen de mededeling dat ze zich bedacht hadden en het liever toch niet hadden.
Ik heb nog behoorlijk moeten praten om het toch voor elkaar te krijgen , want daar stond ik dan met de geschorste auto op mijn naam en geen andere plek om naartoe te gaan
Vrijdags de auto daar naartoe gebracht en eens gekeken wat er werkelijk mis was , en het eerste probleem al aangepakt .
Ik sprak af woensdag en donderdag verder te gaan en ondertussen de onderdelen te bestellen.
Toen snel alle onderdelen o.a. bij van Gompel besteld en gevraagd of het zou lukken om ze uiterlijk woensdag binnen te hebben.
Dit omdat ik zo snel mogelijk wilde beginnen en ook zo snel mogelijk af wilde hebben.
De garagist is 78! Jaar en is bezig met de boel te verkopen , en God weet of hij zich niet weer bedenkt.
Woensdag middag waren alle onderdelen binnen en belde ik de garage.
Toen werd het weer vervelend , ze hadden die week geen tijd meer en zou een week later worden.
De alarmbellen begonnen nu wel heel hard te rinkelen , en ik had mezelf voorgenomen tot de volgende week af te wachten en anders naar een doe het zelf garage te gaan.
Vrijdag middag kreeg ik onverwacht telefoon van de zoon van de garagist:
Ik weet niet of je iets te doen hebt maar je kan vandaag en morgen de brug gebruiken.
Ik heeeel snel naar de winkel gegaan en daarna en gemaakt dat ik bij de garage kwam!
Uiteindelijk heb ik die twee dagen wel op mijn gemak de auto af kunnen maken en ‘s maandags op apk.

Het hele verhaal met foto’s (erg lang) is op de Nederlandstalige Xantia Facebook pagina te lezen.
In het kort komt het er op neer dat ik het volgende mocht doen om hem apk klaar te maken:

Lekzakken achter vervangen.
Remslangen voor vervangen.
Draagarmrubbers links voor vervangen.
Remschijven ontdoen van behoorlijke vliegroest.

Tevens heb ik ook een paar dingen extra gedaan:

Comfort veerbollen achter vervangen.
Anti inzinkbol vervangen
Lhm ververst
Ruitenwisser achter vervangen.

Het klinkt alsof het niks is , maar alles bij elkaar toch goed voor tussen de 20 en 25 uur werk.
Natuurlijk wel op mijn dooie gemak met de nodige sigaretten tussendoor haha.
En voor een ding ben ik heel blij , dat ik een brug ter beschikking had!

Maar eind goed al goed de auto is apk gekeurd , rij er in rond , en is dus gered van de sloop!

Ik wil bij deze de fam. van Gompel bedanken voor de goede en snelle service.

Ik heb nog een paar vraagjes maar daar kom ik nog op terug.
Voor diegene die zowel hier en op de Xantia Facebook site actief zijn weten de vraag al.
Maar ik heb nu even genoeg getypt haha

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook