ConnectNav: Bluetooth vs. USB - MyCitroen conflict Carplay vs. Telemaintenance
dansmans
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-2022

Gepost: 24 juni 2022 09:55 PM

Ik heb een 2018 DS3 en een 2021 C4 als opvolger van mijn 2017 DS4. Ik maak gebruik van de connected / telemaintenance services en heb zowel de MyDS app als de MyCitroen app. De nieuwe C4 heeft de TomTom Connected Navigation Pack met updates via de app.

Het probleem is dat er een conflict lijkt te zijn tussen het gebruiken van Bluetooth en bedraad via USB. Ik wil CarPlay gebruiken, terwijl ik ook de ritregistratie wil gebruiken.

- MyCitroen connected / telemaintenance services zoals ritregistratie vereisen Bluetooth
- Apple CarPlay vereist USB-C connectie
- Het ConnectNav systeem prefereert USB boven Bluetooth
- Telemaintenance services lijken niet actief zonder Bluetooth connectie
- MyCitroen services werken dan niet
- MyCitroen registreert dan geen ritten
- TomTom Traffic is niet actief wanneer er geen directe connectie via Bluetooth is
- In de praktijk gebruik je dus geen CarPlay/USB wanneer je de connected services wilt gebruiken

Nadat een USB connectie eenmaal is gekozen, lijkt het connectie “profiel” daaraan vast te houden. Reset van je iPhone is dan nodig om terug te gaan naar vrije keuze van Bluetooth om zo weer gebruik te kunnen maken van de Citroen connected services.

Is er een oplossing voor dit probleem?
Is er een manier om dit stabiel te laten draaien?

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 juni 2022 10:15 PM
  [ # 1 ]

In mijn C5AC-Hy loop ik tegen precies hetzelfde probleem aan.
BT en USB verbindingen kunnen niet tegelijk actief zijn.

Ik gebruik dan ook de USB verbinding alleen maar als dat strikt nodig is, en dat is eigenlijk maar zelden.
De BT laat ik dan verder standaard geactiveerd, en dat loopt redelijk goed.

Groet,
JW

Profiel  
 
dansmans
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-2022

Gepost: 16 juli 2022 07:08 PM
  [ # 2 ]

Update:

Vorige week een update uit laten voeren en de laatst beschikbare kaarten en firmware gekregen. Belangrijker nog: in de MyCitroen app gekozen om de app data op de telefoon op te slaan en niet in de cloud. Ook niet op iCloud. Wegschrijven naar de telefoon lijkt de meest stabiele manier te zijn.

De USB aansluiting laat ik voor wat het is en ik vergeet CarPlay. Jammer wel, maar ook volgens Citroen Support gaat dit niet werken i.c.m. MyCitroen.

Ik moet helaas wel ook genoegen nemen met ‘wachttijd’ totdat de data verbinding via Bluetooth ook echt werkt. Pas wanneer de iPhone aangeeft dat er connectie is en in de MyCitroen app een groene balk met verbinding verschijnt zal de ritregistratie plaatsvinden.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 december 2023 01:50 PM
  [ # 3 ]

Even terugkomen op dit topic.

Tot voor kort had ik weinig problemen met het systeem.
My Citroën is geactiveerd, ik heb een 3-jarig abo op de services, daarmee is ook TomTomTraffic geactiveerd. Dat start snel op nadat ik weggereden ben.
Maar ik moet nu zeggen: startte snel op. Nog erger, hij doet het helemaal niet meer.

Als ik in de auto in het menu kijk naar Connected services, blijkt die niet geactiveerd te zijn, hij kan geen verbinding maken met het internet. En dus ook geen TT-Traffic.

Maar ik kan wél van huis uit de voorverwarming starten, en in de app zien wat de status is van het laden en bereik van de auto.
Daarvoor is die internet verbinding nodig, via de ingebouwde en geactiveerde SIM in de auto.
Oftewel, via de SIM is er wél verbinding met het internet, maar het lijkt erop dat het éénrichtingsverkeer is.

Wat ik ook probeer, op de knop drukken om het opnieuw te proberen: ik krijg het in de auto niet meer aan de praat.
Iemand een idee huh

Groet,
JW

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook