Eerste Citroen, eerste elektrische auto
MatthijsR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-06-2022

Gepost: 28 juni 2022 06:35 AM

Na eerst jaren Japans te hebben gereden en daarna alleen maar Duits met een kort uitstapje naar Peugeot (wat direct tegenviel door motorproblemen) de stap naar Citroen gemaakt.

De eigenzinnige modellen uit de jaren 80/90 heb ik altijd geweldig gevonden, de XM was m’n favoriete auto toen ik klein was. Maar daarna begonnen ze toch wat rare modellen te maken waar ik niet zo fan van was (ieder z’n ding), maar sinds de nieuwste C3 op de markt kwam ben ik Citroen toch weer gaan waarderen en nu de stap gemaakt om dan ook een Citroen te kopen.

We gingen kijken voor een e-Mokka, maar vertrokken de dealer met een (nagenoeg) nieuwe e-C4, wat een heerlijke auto is dit zeg.

Op een ander forum mijn eerste ervaringen gedeeld na een week deze auto in bezit te hebben.

Het was even tobben, maar we hebben de MyCitroen app aan de gang. (Ik kan alleen niet de ritten zien van mijn vrouw als ik zelf niet mee ben gereden, maar goed, dat is niet zo’n heel groot probleem. Je kan ze wel weer delen met elkaar (exporteren en importeren)

Voor de e-C4 rijders, je moet apart nog 2 modules “kopen”, die gratis worden aangeboden. Deze moet je via de app aanschaffen en daarna configureren. (je moet een aantal ritjes maken voor de calibratie)

We kunnen nu in de app het bereik/accu percentage zien, laadstatus bekijken en de auto voorverwarmen of koelen. Erg prettig.

Verder onze eerste ervaringen;

Plus:
- Comfort is enorm, erg fijne wegligging en glijdt over het wegdek (citroen eigen), heel anders als een Audi met s-line onderstel.
- Bereik is prima voor dagelijks gebruik
- ruime auto, dashboardkastje kan je bijna als voorraadkast gebruiken.
- Android auto werkt perfect en is enorm snel.
- Super leuk design, zeker in deze kleur.
- Eco stand is prima voor de wat langere afstanden, normaal heeft toch wel mijn voorkeur in dagelijks gebruik, Sport is toch wel erg fijn voor een boost aan vermogen.

Naast de pluspunten ook een paar dingetjes waar ik niet zo’n fan van ben, maar dat zijn zeurpuntjes;
- teller-display is niet mijn ding, ik mis de reguliere lay-out met cirkels voor de snelheid etc.
- beperkte ruimte onder de dubbele vloer in kofferbak. Net een cm of 2 te ondiep.
- ECO-stand geeft te weinig koude lucht af als het echt warm is.

Ik had nog geklaagd over het gebrek van een trip-meter, maar die is inmiddels gevonden.

Al met al, super tevreden met deze auto en hoop nog vele kilometers te maken (inmiddels een kleine 900km gemaakt sinds aanschaf)

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 26 juli 2022 09:36 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met je Ë-C4. Mooie kar, gave kleur. Ik ging ook voor die kleur, maar kwam met een saaiere grijze thuis. Iets met beschikbaarheid en zo. Ik ben ook zeer tevreden over mijn Ë-C4 en onderschrijf je positieve reacties. Je negatieve herken ik niet zo. Wel vind ik het rondomzicht belabberd. Vooral naar achter. Dat zie ik helaas bij veel meer nieuwe automodellen. Ik zit nu op 22.500 km. Veel fijne, stille en schone kilometers gewenst.

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 26 juli 2022 01:29 PM
  [ # 2 ]

Inmiddels na 2 weken ook 2000 elektrische kilometers gereden. Wat een top auto!

De “bruin caramel” lak is prachtig om te zien en nu blijkt een populaire kleur. Kom deze regelmatig tegen onderweg. (en ja ook de grijze variant regelmatig Wink)
Bij donker weer is de bruine kleur meer… bruin, bij zonneschijn bijna oranje.

Wat mij opvalt is het hoge kwaliteitsniveau en daarbovenop het confort. De C4 Cactus, 1.5hdi 2e generatie was (vorige auto) was zeker geen straf, maar deze auto is weer een hele stap vooruit. Goed gedaan daar bij Citroën.

Afbeelding Bijlagen
c4e_pic1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Aircross
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019

- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Gepost: 17 augustus 2022 07:11 PM
  [ # 3 ]

Een wat late reactie, maar wat een mooie voiture. Ik wens je er ongelooflijk veel plezier en comfort mee.

Mon espoir et en pennes

BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 augustus 2022 07:44 PM
  [ # 4 ]

Mening: Inderdaad een mooie auto. Ondanks dat ik de huidige auto’s (veelal SUF) niet echt mooi vind zie ik in de C4 met een rankere lijn de nodige Citroen-trekjes om er toch een herkenbare auto van te maken. Het valt me ook op dat je de C4 op de weg ook steeds vaker ziet, in Nederland maar ook bijvoorbeeld in Frankrijk. 
Als ik Citroen was zou ik het comfort aspect ook meer benadrukken. Want inderdaad, wat heb je nou aan een stugge S-line als je meestal niet harder dan 100 mag (als het al kan).

@Dyane en andere C4 berijders: veel plezierige kilometers ermee Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
LJM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 27-08-2021

Gepost: 18 augustus 2022 06:35 PM
  [ # 5 ]

Bijna onderhoud, 150€ Laughing

GeraldDSuper schreef:

Gefeliciteerd met je Ë-C4. Mooie kar, gave kleur. Ik ging ook voor die kleur, maar kwam met een saaiere grijze thuis. Iets met beschikbaarheid en zo. Ik ben ook zeer tevreden over mijn Ë-C4 en onderschrijf je positieve reacties. Je negatieve herken ik niet zo. Wel vind ik het rondomzicht belabberd. Vooral naar achter. Dat zie ik helaas bij veel meer nieuwe automodellen. Ik zit nu op 22.500 km. Veel fijne, stille en schone kilometers gewenst.

E-C4 Shine

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook