autoradio
robertobuyl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2022

Gepost: 07 juli 2022 02:50 PM

ik met een berlingo 2017,16hdi blu. Ik heb nog nooit een autoradio vervangen in een berlingo, nu ga ik dat wel doen. Mijn vraag is als ik de originele radio verwijder ben ik dan ook de boordcomputer kwijt? Moet ik iets speciaals doen bij het aansluiten van de nieuwe radio?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 juli 2022 04:05 PM
  [ # 1 ]

Daar moet je nog eens goed over nadenken !
Je radio bedient ook de boordcomputer en wat andere zaken, dat raak je dan kwijt. ( Boordcomputer kun je ook nog met de “pook” aan het stuur bedienen, maar instellen is een stuk moeilijker of gaat helemaal niet).
Daarnaast heeft je auto een full CAN bus systeem, je moet dus bij het monteren van een andere radio een set goede verloopstekkers gebruiken om te voorkomen dat er gekke dingen gebeuren met het can bus signaal.
Helaas kun je bij vrijwel elke moderne auto niet “zomaar” er een nieuwe radio in zetten zoals dat vroeger ging.
Vraag is eigenlijk “waarom”: Meer vermogen ? Meer opties ?
Je kunt ook kijken wat er als “optie” beschikbaar was voor de Berlingo of Partner tussen 2012 en 2017: Je hebt een “B9”. Dat kun je nog steeds nieuwe kopen, maar vind je misschien al bij een demontage bedrijf.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
robertobuyl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 04-07-2022

Gepost: 07 juli 2022 09:03 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de info, de reden is dat ik een radio met scherm ga plaatsen ,vooral voor de snufjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook