Sleutel handschoenenkastje CX type 1: ik vraag dit voor een vriend :)
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 11 juli 2022 01:22 PM

Beste mede-forumleden,
Is het sleuteltje voor het dashboardkastje uniek voor elke CX? Of is het een standaard sleutel zodat het handschoenenkastje ook met een handschoenenkastjesleuteltje (jippie, drie keer woordwaarde!) van een willekeurige andere CX te openen is?

Indien het toch een uniek sleuteltje is, is er een slimme truc om het handschoenenkastje eruit te klussen om het opgesloten sleuteltje te bevrijden? Ik vraag dit voor een vriend Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juli 2022 01:58 PM
  [ # 1 ]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2022 02:15 PM
  [ # 2 ]

Dat sleuteltje is niet gelijk aan de portiersleutel? Ai. Soms lukt dit soort dingen door voorzichtig te wrikken en wat heen en weer bewegen met sleuteltjes van ongeveer hetzelfde formaat (fietssleutels etc). Drupje olie er in helpt.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juli 2022 03:02 PM
  [ # 3 ]

Nee, dat is helaas niet dezelfde sleutel. Sterker nog: de mijne kan dus niet op slot, want ik heb het sleuteltje niet.
Nu ik er zo over nadenk: hoe heb je hem dan op slot gekregen?!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 11 juli 2022 05:35 PM
  [ # 4 ]

Ehm… na het vervangen van de kachelradiateur (en dus demontage van het handschoenenkastje) zat het sleuteltje keurig in het slotje. Ik heb het sleuteltje eruit gehaald, de bak open getrokken, sleuteltje erin gekieperd en de bak omhoog gedaan. In de oude situatue kon je dan aan de knop draaien en hup, bakje weer open. Nu de boel dus vergrendeld. Blijkbaar een soort van op slot draaien en éénmaal dichtdoen, ervan uitgaande dat de eigenaar het sleuteltje aan de bos heeft en niet in het bakje heeft gekieperd Sad. Maar nogmaals: ik vraag dit voor een vriend Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Durashift
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008

- AX 1.1 spot 5 deurs
Gepost: 12 juli 2022 01:26 AM
  [ # 5 ]

^^  Als ik je goed begrijp kan je dus dat handschoenenkastje denmonteren met de klep dicht?
Zo ja, dan wellicht proberen om na dat kastje eruit gehaald te hebben, kijken of je van achterlangs met iets duns een kleine opening maken en dat sleuteltje eruit te schudden?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 juli 2022 08:06 AM
  [ # 6 ]

Oh! Goed dat je het zegt: er zít een kleine opening in de zijkant van de klep, daardoor schijnt het lampje als je het ding opent.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook