Lang ingeschreven, weinig activiteit, veel meegelezen de laatste maanden.
Durashift
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008

- AX 1.1 spot 5 deurs
Gepost: 11 juli 2022 03:17 PM

Citroën, já dat is het merk voor mij waarmee het auto’virus’ vorm kreeg door een zaterdagbaantje aan de brandstofpomp bij de plaatselijke dealer, midden jaren 90. Smile

Mooie tijden, naast de studie aan de MTS te Apeldoorn.

In de beginjaren 0 van deze eeuw in een heel andere branche gaan werken (koudwatervrees?), wél met een AX Spot 3D naar het werk op en neer (gekocht natuurlijk bij de dealer waar ik de basis heb mogen leren). Vervolgens neemt het leven bepaalde wendingen, ondertussen goede ervaringen gehad met de 1.8 16V op LPG maar dan in een Peugeot 406 break.

Moeders jarenlang naar tevredenheid in een ZX advantage gereden.. helaas was deze getroffen door de roestduivel..om één of andere reden.

Via dit forum heb ik, midden jaren 10, enige tijd met een rode AX 5 deurs Spot mogen bezitten en rijden, waarbij ik heb geleerd dat provisorisch schadeherstel -op den duur- toch nadelig kan zijn bij elementaire delen. Wél zelf, met behulp van technische kennis terzijde, de ashoes op links kunnen vervangen. Confused

De laatste tijd hier weer meer mee aan het lezen, vooral de verhalen aan het klussen van niet Citroëns zijn vermakelijk om te lezen (vind ik). De behoefte om daarin toch op te reageren groeide bij mij, dus vandaar dat ik mijn account weer tot leven heb gewekt. Met dank aan de voorzitter.

Zoals eerder al geschreven, het leven neemt bepaalde wendingen, dat doet het ook bij de autofabrikanten. Ik gebruik nu geen (origineel) PSA product maar dit merk zit sinds enkele jaren wél in de Stellantis groep, alhoewel de auto vooral een kloon is van de Japanse GM tak. huh

Onder mijn forumnaam ben ik ook op enkele andere mobiliteitsforums actief en dus wellicht herkenbaar. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook