Ik ben Leen 74 jaar, mijn laatste aanwinst is een Citroën Saxo 1.4i 538 Sport met 2 van die idiote rally schijnwerpers op de voorbumper, die ik er maar snel afgehaald heb:)
Het zure zit’m in de onwetendheid over deze auto het zoete komt van de informatie die jullie mij verschaffen.
Heb al geleerd dat ik m’n rijgedrag moet aanpassen om de koppakking te sparen, dat zal voor de meeste auto’s wel gelden maar deze in het bijzonder kennelijk.
Totaal aantal Berichten: 7761
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mooi, welkom hier!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi Leen.
Wel te hopen dat je niet zo lang hoeft te wachten op het zoet, als destijds de belofte van Balkenende
Haha zat jij toen toevallig ook zo krap bij kas?
Ik vond den balk op z’n best toen ‘ie een demonstratie skateboarden gaf:lol
Ja, onvergetelijke TV was dat
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Citroenzuur schreef:Heb al geleerd dat ik m’n rijgedrag moet aanpassen om de koppakking te sparen, dat zal voor de meeste auto’s wel gelden maar deze in het bijzonder kennelijk.
Hoezo?
Het is maar een TU3 met 75 pk en die is echt niet gevoeliger voor een lekke koppakking dan enig ander blok.
De meeste gaan eerder olie zweten/lekken op de hoek rechtsvoor boven de dynamo dan dat de pakking doorslaat naar het koelsysteem.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43228
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als er nou één hufter-proof Psa motor is dan is het de TU. Maximaal aftrappen, gaat niet kapot. Koel systeem in orde houden, gaat het olie lekken dan maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoewel ik al een behoorlijk aantal jaren auto rij heb ik totaal geen verstand van autotechniek, ik gebruik de Saxo eigenlijk alleen voor de boodschappen, hoewel ik me wel afvraag hoe schadelijk dat is voor een liefst zo soepel mogelijk draaiend naaimachientje.
Uit ervaring weet ik dat als ik te weinig beweeg ik last zal gaan krijgen met de gewrichten.
Hoe zit dat eigenlijk met de auto? en de mechanieken?
Kunnen jullie op een rij zetten wat de meest voor de hand liggende manieren zijn om vriendjes met de portemonnee en auto te blijven?
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Citroenzuur schreef:Ik gebruik de Saxo eigenlijk alleen voor de boodschappen.
Alleen maar rondjes om de kerk is voor geen enkele motor goed.
Komt dan nooit eens goed op bedrijfstemperatuur, waardoor de olie ook veel sneller vervuilt/veroudert.
Zo nu en dan ook eens een langere rit is echt aan te bevelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1275
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Als basis ieder jaar olie en filter vervangen, dat doet de motor sowieso goed.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*