Nieuw lid   c4 Picasso 2009
Gert-JanC4P
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 18-07-2022

Gepost: 18 juli 2022 08:55 AM

Goedemorgen.

Mijn naam is Gert-JAn
Omwille van gezinsuitbreiding was het toch echt tijd voor een heuze familie auto!
Na jaren tevreden een suzuki Alto gereden te hebben, wat uitermate beviel! was er nu behoefte aan iets ruimers.

bij een autogarage om de hoek zagen we tijdens het uitlaten van de honden een mooie lichtblauwe c4 picasso staan, na een tijdje begon het toch te kriebelen en hebben we een proefrit gemaakt. en zijn we tot aanschaf over gegaan.

Het betreft een c4 picasso 1.6 vti. met 197000 op de teller. van binnen en buiten in erg nette staat.
Helaas wel zonder enige onderhoudshistorie.

Ik mag toch wel zeggen dat ik redelijk veel aan auto’s gesleuteld heb. van complete motorwissels tot het normale onderhoud. Echter wel met de kanttekening dat het nieuwste voertuig uit 2003 kwam ( en de oudste uit 1970 ( mercedes camper )

Bij deze citroen is alles geregeld via de boordcomputer en dat is wel nieuw voor mij.
Na wat speurwerk op internet betreffende de auto en motor heb ik al wat issues voorbij zien komen.
En zo ook bij onze auto zijn er al een paar gebreken aan het licht gekomen. Namelijk:
Ratelende ketting
olie waarschuwingslampje ging branden ( geen gebrek, punt van aandacht )
gasveren kofferbak
handremknop afgebroken.

Momenteel ben ik aan het kijken hoeveel olie verbruikt wordt door de motor.

Ander punt van aandacht is de ratelende ketting. De motor heeft nu 197000 gelopen en ik weet dus niets van de onderhoudshistorie. Ik durf het wel aan om deze zelf te gaan vervangen. wellicht dat het alleen de spanner betreft, maar als de ketting ook vernieuwd wordt, is dat in ieder geval weer een lange tijd goed.

Onlangs ging de auto in noodloop, obd reader gaf aan dat cilinder 1,2 en 4 overslag vertoonde, zal een opgerekte ketting hier de oorzaak van zijn? codes gereset en daarna niet meer teruggekomen.

Wat wij verder vervelend vinden ( en al veel topics hierover gelezen ) is de automatische handrem. Helaas hebben wij de bouwversie waar deze niet in het menu is uit te schakelen. Is dit dan wel met een diagbox te regelen?

Omdat ik het onderhoud zelf uit zal voeren zit ik te denken om een diagbox aan te schaffen. Zal dit een goede investering zijn?

Verder zijn wij erg blij met deze auto. vooral met de honden en onze zoon is het een genot om mee te rijden!

Tot op het forum.

Gert-Jan

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook