Auto’s - AX - uniek eerste type uit Belgie met weinig kilometers
sportscitroen071
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 0
Geregistreerd: 01-08-2022

Gepost: 03 augustus 2022 02:40 PM

Een unieke eerste type Citroen AX, uitvoering Thalassa (met stevige grijze bekleding, open dakje, striping) afkomstig uit België. De auto is in juli 2018 verkocht door garage Johan Oldenhage met een zeer lage kilometerstand van 33.816 aan een liefhebber uit Utrecht. Deze persoon heeft de auto onderhouden, en er een aantal jaar mee gereden (voornamelijk om lange afstanden te maken naar o.a. Denemarken). Nadeel toen was dat er roest zat op de randen van de wielkasten. Dat is eveneens bijgewerkt door de vorige eigenaar. De roest is nu weg, maar wel jammer is dat het optisch gezien niet zo mooi gedaan is. Op 1 april 2022 heb ik de auto overgenomen. Het onderhoud sindsdien hield o.a. in het monteren van nieuwe aandrijfassen, remschijven, koeltemperatuursensor, thermostaat en versnellingsbakolie. De auto is gewoon leuk om te rijden voor een echte AX liefhebber! Net wat bredere banden, waardoor je beter door de bochten gaat, een motor die perfect loopt, het prachtige eerste type dashboard (gaaf, dus zonder de bekende grote scheuren!), het open dakje en last but not least die heerlijke bekleding (warm in de winter, koel in de zomer en super degelijk). Waarom dan toch verkopen? Omdat ik ondertussen een 5 deurs AX gevonden heb, en dat was waar ik eigenlijk naar op zoek was. Daarom mag deze heerlijke auto weer naar een volgende eigenaar. Wat mij betreft naar een liefhebber die de auto weet te waarderen, en op waarde weet te schatten.


Bekijk hier de advertentie in de markt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook