3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
een leuke gs gekocht van 74.
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 29 augustus 2022 02:17 PM
  [ # 31 ]

De bol roest als een van de eersten door. Het is meer een kwestie van dat de voorkant van het spruitstuk als eerste gaat vanwege het regenwater en de viezigheid. Op de voorste rand gaat ze vaak als eerste. Je bent aangewezen op oude stock en 2e hands.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 30 augustus 2022 09:21 PM
  [ # 32 ]

Ik zal er niet dagelijks mee rijden dus als hij dan iets meer geluid maakt zal ik mij daar niet aan storen , als de motor er verder niet van kapot gaat laat ik de andere spruitstukken zitten .
Vandaag de schijven binnen gekregen , ook nog een koppelingsplaat en wat contactpuntjes en rotor en condensator ,alles new old stock .
Eind september komen de achterwiellagers mee naar Nederland dus dan kunnen de onderdelen gemonteerd worden .
Nog zat te doen maar geen haast ,het is tenslotte hobby.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 03 september 2022 01:02 PM
  [ # 33 ]

Vandaag weer de nodige onderdelen thuis gekregen dus kan weer even verder , had al een hoes voor de aandrijfas besteld maar van de zelfde as was de binnenste ook niet goed meer ,slijtplekje waar hij toch door was dus die maar bij een Citroen man besteld samen met de distributie en nog wat dingetjes dus vandaag de as klaar maken dan kan dat weer in elkaar .
Ook nog een dasboard met toerenteller er in gekocht ,ik zet de km teller daarvan wel over denk ik vanwege de originele stand en ik hoop dat alles nog werkt ,het hoort er misschien niet in maar ik vind het wel mooi .
Eind deze maand komen de lagers met familie mee uit Frankrijk en de achterste bollen heb ik ook besteld dus dan kan de achterkant in 1 keer klaar .
Met een beetje geluk verwacht ik dat hij toch vrij snel de weg weer op kan ,sleutelen doe ik dan ook liever dan al het andere werk aan een auto en dat is bij deze ook het eerste wat er aan gebeuren moet .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 12 september 2022 08:37 PM
  [ # 34 ]

Volgens mij heb ik een virus onder de leden , er staat een 2de GS op de dam ,is van 78 en bijzonder ,klokgaaf dat tref je vast niet zo vaak 2 gave GSen bij elkaar.
ALleen deze maak ik zover klaar dat er apk op zit en dan mag hij weer verhuizen naar een volgende eigenaar .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 25 september 2022 04:38 AM
  [ # 35 ]

Gisteren voor het eerst een klein stukje illegaal over de weg gereden ,ondanks de oude banden en nog geen nieuwe veerbollen achter reed hij toch wel al heel goed ,wordt straks natuurlijk nog beter met nieuwe banden en bollen.
De wiellagers zijn binnen uit Frankrijk weg ,dus nu kan ik alles achter vervangen wat ik heb liggen dus lagers ,schijven ,blokken en de veerbollen .
Hij blijft helaas nog wel roken ,ook onder het rijden ,eerst maar weer eens de bougie van die cilinder er eens uit en bekijken .
Ik heb een deel van de voorkant er nu op gezet zodat in ieder geval de motorkap dicht kan ,binnenkort ook maar eens kijken hoe het met de benzine tank gesteld is zodat die er ook aan kan .
Ook de ringen besteld voor de bekleding dus daar kan ik ook mee aan de slag ,is hele nette bekleding bij maar ringen zijn op .
Ik moet echt snel kijken hoe het ook al weer met de foto,s moet dat leest voor een ander altijd mooier.
De andere gs tijdelijk op de U23 geparkeerd ,zo staat hij toch mooi hoog en droog .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 02 oktober 2022 08:26 AM
  [ # 36 ]

Deze week niet zo veel kunnen doen ondanks dat ik toch weer de nodige onderdelen in huis heb gekregen .
Begonnen met aan 1 kant de veerbol achter en wiellager en remschijf te vervangen ,vol goede moed maar die zakte al heel snel , bol goed los gekregen en de nieuwe er weer tussen ,moest de cilinder nog een klein stukje weer op zijn plek draaien en ja hoor pssst de leiding kapot ,natuurlijk omdat deze toch wel aardig aangetast was door roest.
En de ring die het wiellager op zijn plak houd had ook weinig zin om er uit te komen en slaan is daarvoor niet de juiste manier maar het is uiteindelijk wel gelukt ,al moet deze er nog een keer uit omdat van het nieuwe lager het vet uitgedroogd is en toch echt beter schoongemaakt en vervangen moet worden.
Een kennis van mij heeft gelukkig een fels apparaat om de leidingen te kunnen maken en zo hebben we voor nood eerst de leiding weer gerepareerd zodat hij wel lopend de schuur uit kan aangezien ik de ruimte geregeld nodig ben voor andere auto,s .
Volgende is dus maar weer een flinke uitgave aan leiding en nippels en afdichtingen en het achterste subframe er maar onder weg en gelijk alle leidingen onder de auto maar vervangen dan ben je er wel van af .
Dat zal alleen in een kort tijdbestek moeten anders staat hij natuurlijk weer in de weg als hij zonder achterwielen op de brug staat.
Ook nog een begin met de stoelen gemaakt ,zijn van een iets later type kwam ik achter maar ik maak ze toch maar klaar aangezien die verder wel mooi zijn en de originele meer scheuren hebben maar ik bewaar ze wel dan kunnen ze er eventueel altijd nog in.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 09 oktober 2022 12:37 PM
  [ # 37 ]

Ik heb een aantal vragen aan de mensen die veel aan een gs gesleuteld hebben , ik vraag me af hoe je de remleiding achter om de draagarm moet vervangen en is die ook goed zelf te maken met leiding bij Franzose weg ?
En wat is de beste manier om de leidingen boven het achter subframe los te maken?
Leidingen naar voren toe zijn eigenlijk nog heel mooi ,zo ik kon zien zijn die beugeltjes met popnagels vast gezet als ik al de leiding tot aan de voorkant wil vervangen .
Een kennis van mij heeft het gereedschap om de leidingen te maken dat is geen probleem voor mij . anders zat ik er zelf aan te denken om koppelstukjes te maken zodat ik de leiding gemakkelijk los kan maken ofwel monteren natuurlijk ,ga er van uit dat het subframe er niet meer onder weg hoeft .
Tank is gelukkig heel mooi schoon .

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 09 oktober 2022 10:21 PM
  [ # 38 ]

Als je alle leidingen achter wilt controleren of vervangen, zul je toch het subframe moeten laten zakken. De remleidingen Zitten nl. met plastic klemmetjes vast aan de bovenkant van het subframe. Kun je niet bij.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 oktober 2022 10:52 PM
  [ # 39 ]

De remleiding moet je zeg maar uit de draagarm draaien, dat lukt alleen als je de draagarm eraf hebt. Vanaf eind 73 zit de veercylinderleiding met klemmetjes op het subframe vast. Die kun je misschien nog wel loswippen, maar dat krijg je niet meer vast zonder het subframe tenminste iets te laten zakken. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om het simpel te doen en de leidingen te maken zoals bij de eerste typen, d.w.z. direct schuin van de veercylinder naar het vierwegstuk.

Is het wel nodig deze leidingen te vervangen? De leidingen die meestal slecht zijn zijn die van het driewegstukje aan de voorkant van het subframe naar de spiraalleidingen. Die leidingen vangen als het vocht en vuil. Ze vallen ook lekker buiten het zicht, maar je kunt er wel bij zonder het subframe eraf te halen. Alleen deze leidingen heb ik bij 2 auto´s moeten vervangen. Haal ook even de beschermplaat net voor het subframe los, is ook zo´n verzamelplaats van vocht en vuil. Je kunt dan de leidingen behandelen.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 10 oktober 2022 07:07 AM
  [ # 40 ]

Ik wil ook de carrosserie behandelen tegen roest boven het subframe en het subframe ook vandaar dat ik hem er onder weg wil halen .
Gisteren zag ik wel ,omdat het frame achter nu iets lager hangt ,dat er een luikje midden boven het subframe zit ,zal voor de tankmeter zijn maar via die kant is het denk ik mogelijk om er ook bij te kunnen .
Ik heb genoeg leiding besteld dus dan vervang ik liever gelijk wat meer leidingen zodat ik dat later niet meer tegenkom.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 10 oktober 2022 09:58 AM
  [ # 41 ]

Via dat luikje kun je bij de tankvlotter, maar ook bij het vierwegstuk van de veercylinderleidingen en je kunt daar ook de hoogte achter afstellen.

Luik klusje een subframerestauratie. Ik heb er nu 2 tegelijk onderhanden. Dus als je een vraag hebt aarzel niet. Aan de bovenkant van het subframe zul je wel de nodige oppervlakteroest vinden. Het is echt zo’n plak waar de rotzooi neerslaat en maar langzaam droogt.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 10 oktober 2022 06:35 PM
  [ # 42 ]

Bedankt ,mooi om te weten waar ik met eventuele vragen heen moet , ben zelf monteur in de landbouw en meestal trekkers dus motoren en versnellingsbakken en daarnaast nog veel met auto,s bezig zoals apk klaar maken en distributie en koppeling en het andere werk wat voorkomt maar nog geen ervaring met de gs ,wel een aantal bxen gehad en xm en xantia en paar c5en maar meestal Peugeot zowel jong als oud.
Ik heb maar 1 brug en raar maar waar ik moet mijn eigen auto,s er een beetje tussen plannen om er aan te werken en dat valt niet mee dus zo,n klus moet dan ook nog vrij snel gebeuren.
Wederom ruzie met het andere wiellager ,op het werk een hulpstukje gemaakt voor de moer los te draaien die het wiellager opsluit maar wederom ook deze muurvast .
Maar ja ik moet het wel als hobby blijven zien , ben er ook achter dat deze wel duur is als je onderdelen nodig bent iets waar ik met de Peugeots veel goedkoper mee uit ben .
Ik moet de achterste remcilinders ook nog gangbaar maken ,als het gangbaar is kun je dan ook de zuigers weer monteren met het AT vet wat je normaal gesproken bij de remmen van auto,s met dot 4 remolie gebruikt?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 10 oktober 2022 07:08 PM
  [ # 43 ]

Bij LHM systemen mag je geen spullen gebruiken die bij DOT4 gangbaar zijn.

Ik “benatte” de zuigertjes en O-ringen in het remsysteem gewoon met een beetje LHM, alvorens ze opnieuw te monteren. Dat werkte prima.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 21 oktober 2022 07:04 AM
  [ # 44 ]

Al weer wat dingen gedaan ,subframe is er onder weg geweest en schoongemaakt en in de verf gezeten dat deel van de auto ook .
Nieuwe leidingen er op en loopt nu op zijn eigen tank en nu klein stukje gereden met de nieuwe veerbollen er op wat natuurlijk erg goed rijd.
Zit alleen met een probleem ,ik krijg geen olie uit de remleiding van de achterremcilinders, net voor het t stukje de leiding los gehaald maar komen hooguit paar druppels , wel komt er iets olie als het pedaal in ruststand staat dat zal olie in verbinding met de retour zijn.
Kan zo ook niet vinden of er lastafhankelijke remdruk regeling op zit , in het boek van oyslager heb ik het ook nog niet gevonden.
Maar langzaam begint het wat te worden.

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 oktober 2022 07:38 AM
  [ # 45 ]

En wanneer je probeert in de hoogste stand, of de auto wat beladen achterin. Die wagens hebben allen lastafhankelijke remdruk achteraan, het remt met de druk van de vering achteraan. Wagen kan wel plots zakken bij openen ontluchter!

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook