MyCitroen app voor EC4 synchroniseert niet
Guush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-12-2020

Gepost: 25 augustus 2022 05:51 PM

Krijg het niet voor elkaar om MyCitroen app te synchroniseren. Bluetooth staat aan. Heb al diverse ritten gemaakt maar de synchrosatie heeft pas een keer plaatsgevonden. Is er een bepaalde volgorde die je moet hanteren. Of de smartphone (Android 12) juist niet verbinden met USB c aansluiting. Meer mensen hier problemen mee?

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 25 augustus 2022 10:24 PM
  [ # 1 ]

Ja, al jaren problemen mee bij verschillende Citroëns. Lees de reviews maar eens op Playstore.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
dansmans
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-06-2022

Gepost: 26 augustus 2022 05:49 PM
  [ # 2 ]

In de nieuwe C4 kun je niet én USB, én Bluetooth tegelijk gebruiken.

Om in de MyCitroen app gegevens te kunnen synchroniseren, zul je de USB aansluiting zonder data moeten kiezen voor stroom, en dan met Bluetooth moeten verbinden.

Ik ben er ondertussen achter dat databuffer/dataconnectie in het huidige ConnectNav systeem aan z’n limiet zit en vaker hapert dan gewenst. TomTom Traffic wil connectie maken om updates op te halen, de MyCitroen app wil connectie maken om te synchroniseren, en als je ook nog eens muziek vanaf je telefoon wilt streamen, dan kan de buffer het niet meer aan.

Sowieso is ConnectNav een traag systeem. Ik wacht tegenwoordig totdat ik zeker weet dat Bluetooth actief is en connectie heeft gemaakt. Geen muziek vanaf de telefoon, het best de Internet functie uitvinken en pas rijden wanneer de groene balk in de app aangeeft dat er ook echt synchronisatie plaatsvindt.

Ik heb een iPhone, waar ik heb ingesteld dat update in de achtergrond toegestaan is, en waar de data lokaal op de telefoon opgeslagen mag worden en niet in de cloud. Wanneer het misgaat, stop ik de MyCitroen app, hang ik de telefoon even aan de datakabel op de USB-C aansluiting, waardoor Bluetooth vanuit het systeem stopt, ik verwijder dan de Bluetooth koppeling in de telefoon, waarna ik de datakabel weer loshaal, de Bluetooth koppeling opnieuw aanmaak en de app weer opstart.

De garage gaat binnenkort een firmware update uitvoeren en dan kijken we of de Bluetooth module een probleem heeft, of dat het een probleem is dat helaas “part of the deal” blijkt te zijn.

Profiel  
 
Guush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-12-2020

Gepost: 26 augustus 2022 06:30 PM
  [ # 3 ]

Dank voor de reacties. Ga het proberen.

Profiel  
 
Guush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-12-2020

Gepost: 27 augustus 2022 01:09 PM
  [ # 4 ]

Het is gelukt via bluetooth en de oplaadbare USB aansluiting.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook