2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Brandstof te oud C5 Aircross Hybride
Berlingo2.0HDi
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 13 september 2022 09:50 PM
  [ # 16 ]

Zeker waar wat je zegt over het nieuwe rijden. Niet alle motoren hebben een EGR.

Zo had een kennis van mij in Duitsland een DS3 met de beruchte THP motor. Heeft er nooit problemen mee gehad. Tankt altijd Aral 102. Rijdt ‘s morgens rustig het dorp uit, dan binnendoor met 100 naar de Autobahn. En dan ruim een half uur rond de 200 om vervolgens rustig een grote stad in te rijden.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Peter H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-01-2022

Gepost: 14 september 2022 08:18 AM
  [ # 17 ]

Ik wil iedereen hier graag bedanken voor het meedenken en het aandragen van oplossingen en in het bijzonder JW en Jeroen Simons. Ik zal wat vaker op de brandstofmotor gaan rijden en dus ook wat meer tanken om alles in goede conditie te houden.

Overigens had ik net contact met de dealer hierover (van Mossel) en daar hadden ze nog nooit gehoord van deze melding en werd voorgesteld morgen even langs te komen om het systeem uit te lezen. Ik laat het maar even zo want als ik op de storingsknop druk wordt er geen storing weergegeven.

Eerst maar eens tanken en zien wat er dan gebeurt, hopelijk verdwijnt dan de melding Wink

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1287
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 september 2022 02:58 PM
  [ # 18 ]
Berlingo2.0HDi schreef:

E5 vermelding is idd verplicht. Op de website van BP Ultimate staat dat ze max. 5% bij mengen.

Ben benieuwd waar dat staat op de websites. V-power is onlangs vernieuwd, maar heb niet vernomen dat het nu 0% is.

Zie punt 15 van Shell’s FAQ

Shell V-Power – E5 (In Shell V-Power zit 0% bio-ethanol)

Groet,
JW

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 14 september 2022 06:42 PM
  [ # 19 ]

ThnX, wist niet dat ze met de vernieuwde V-power naar 0% gegaan zijn. Zal dan door de hogere accijns ook wel iets duurder geworden zijn.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1287
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 september 2022 09:08 PM
  [ # 20 ]

Dat ze met de V-Power op 0% zitten is niet nieuw, het is al lang het geval.

Dat is hier al eens getoond toen de E10 net geïntroduceerd was, en velen zich afvroegen was ze moesten doen met (oude) auto’s die niet tegen alcohol kunnen.

Groet,
JW

Profiel  
 
Peter H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-01-2022

Gepost: 15 september 2022 09:08 AM
  [ # 21 ]

Nog even bijpraten, ik heb net de tank volgegooid en ik kon vanaf het tankstation onmiddellijk elektrisch rijden en ook de melding over de oude brandstof is verdwenen.

Ciao Peter

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1287
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 september 2022 11:05 AM
  [ # 22 ]

Da’s mooi very good

Groet,
JW

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 996
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 15 september 2022 07:55 PM
  [ # 23 ]

@Peter H. Zeker mooi, een heldere oplossing. Fijn dat je dit hebt uitgezocht/gedeeld.

P.s.  Er zit dus weer waardevolle functionaliteit in een Citroen die (helaas) zelfs een grote dealer niets zegt. Een vraagstuk waar de werkplaats een grote frons op het voorhoofd krijgt omdat ze het niet weten.
Oei. Dat lijkt wel op de DS techniek en de garagisten in de jaren ‘50-‘60 van de vorige eeuw. Citroen 020, monteurs gaan opleiden? Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42249
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 CGI T
Gepost: 15 september 2022 08:03 PM
  [ # 24 ]

Die functionaliteit bestaat er uit dat de computer registreert wanneer er getankt wordt. Dat doet ie aan de hand van de vlotterstand en de tijd die er tussen de tankbeurten zit. De computer “weet” dat een snel oplopende vlotterstand op een tankbeurt wijst. Wordt er te lang niet getankt dat gaat ie muiten, want de peut is volgens de programmering “te oud”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JW
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1287
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 september 2022 11:27 PM
  [ # 25 ]

Precies, zo werkt dat:

JW schreef:

Het is bij deze auto een bekend verschijnsel, met name op het Franse Planete wordt er met enige regelmaat melding van gemaakt.

Hij meet niet de brandstofkwaliteit, maar houdt de tijd en de hoeveelheden in de gaten.
´........

Het is iets dat “nodig geworden is”  bij de plug-in hybrides, waarbij het kan voorkomen dat mensen heel lang alleen in de E-modus rijden en de ICE nooit, of maar zelden opgestart wordt en werk moet verrichten.

Mij zou het verbazen als alleen PSA daar op deze manier mee omgaat…...

Groet,
JW

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2022 | adverteren
Facebook