E-Tense - tot hoeveel kilometer zichtbare actieradius laadt jouw accu op?
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 18 september 2022 08:38 AM

Het valt me op dat de zichtbare actieradius van de auto nogal schommelt. Ik weet dat dit (mede) temperatuursafhankelijk is.
Maar nu de buitentemperatuur wat lager is, komt ‘ie niet verder dan 38 kilometer.

Wat is jullie ervaring?

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 13 oktober 2022 10:29 AM
  [ # 1 ]

De DS biedt na het laden momenteel nog ca 44 km.  In de zomer veelal bijna 60 km en in de winter(sport) soms maar 32 km. Niets geks lijkt me..

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 oktober 2022 12:09 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn C5AC-Hy schommelt dat ook, nogal fors.
Op z’n best kom ik in de zomer op zo’n 55 km, in de winter net boven de 40 km.

Dat laatste kan ik iets opkrikken door de auto voor te verwarmen als hij nog aan de stekker zit, dan hoeft hij de eerste kilometers de accu niet te belasten voor de verwarming van de auto.

Groet,
JW

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 25 december 2022 09:53 AM
  [ # 3 ]

Toch een vervolg op mijn eerste post. De elektrische actieradius valt wat tegen.

Temperatuur is momenteel niet extreem laag. Laadt op dit moment op tot maximaal 30 kilometer. Er is geen verschil of we hem op 220volt laden of aan een (openbare) laadpaal.

Wat is jullie huidige ervaring wat betreft reikwijdte?

Bedankt!

 

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 december 2022 11:01 AM
  [ # 4 ]

Bij mijn C5AC-Hy zie ik dat ook gebeuren. Na het laden laat hij soms maar 28 km zien.
Maar bedenk daarbij dat dit een afstand is die hij berekent, op basis van de eerder afgelegde kilometers.

Als je gaat rijden, kan zomaar blijken dat je dan 35 km of zelfs meer kunt afleggen, afhankelijk van je rijstijl en of je verwarming veel werk moet verzetten.

Die verwarming pakt heel wat vermogen weg uit je tractiebatterij, het is immers een 5 kW element.
In BEV’s zit vaak een warmtepomp, die gaat zuiniger om met de energie, maar in PHEV’s kom je die vanwege de kosten niet/nauwelijks tegen.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook