Het valt me op dat de zichtbare actieradius van de auto nogal schommelt. Ik weet dat dit (mede) temperatuursafhankelijk is.
Maar nu de buitentemperatuur wat lager is, komt ‘ie niet verder dan 38 kilometer.
Wat is jullie ervaring?
————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense
De DS biedt na het laden momenteel nog ca 44 km. In de zomer veelal bijna 60 km en in de winter(sport) soms maar 32 km. Niets geks lijkt me..
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Bij mijn C5AC-Hy schommelt dat ook, nogal fors.
Op z’n best kom ik in de zomer op zo’n 55 km, in de winter net boven de 40 km.
Dat laatste kan ik iets opkrikken door de auto voor te verwarmen als hij nog aan de stekker zit, dan hoeft hij de eerste kilometers de accu niet te belasten voor de verwarming van de auto.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Toch een vervolg op mijn eerste post. De elektrische actieradius valt wat tegen.
Temperatuur is momenteel niet extreem laag. Laadt op dit moment op tot maximaal 30 kilometer. Er is geen verschil of we hem op 220volt laden of aan een (openbare) laadpaal.
Wat is jullie huidige ervaring wat betreft reikwijdte?
Bedankt!
————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense
Bij mijn C5AC-Hy zie ik dat ook gebeuren. Na het laden laat hij soms maar 28 km zien.
Maar bedenk daarbij dat dit een afstand is die hij berekent, op basis van de eerder afgelegde kilometers.
Als je gaat rijden, kan zomaar blijken dat je dan 35 km of zelfs meer kunt afleggen, afhankelijk van je rijstijl en of je verwarming veel werk moet verzetten.
Die verwarming pakt heel wat vermogen weg uit je tractiebatterij, het is immers een 5 kW element.
In BEV’s zit vaak een warmtepomp, die gaat zuiniger om met de energie, maar in PHEV’s kom je die vanwege de kosten niet/nauwelijks tegen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor