Fietsendrager achterklep Cactus
RiFu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-2022

Gepost: 18 september 2022 10:26 AM

Ik ben al een tijd op zoek naar een fietsendrager die op de achterklep van een C4 Cactus past, dus zonder trekhaak. Iemand hier ervaring mee?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 september 2022 02:16 PM
  [ # 1 ]

Voor trekhaken, en de belasting daarop bestaan strikte regels. En fietsdragers die daarop gemonteerd worden moeten ook oké zijn.
Voor dragers die je achterop bevestigt bestaan zulke regels niet, of het zou al moeten zijn dat de fabrikant testen uitgevoerd heeft met zijn drager, gemonteerd in die specifieke situatie.

En veel autofabrikanten staan niet toe dat er zo´n drager achterop gemonteerd wordt, veelal te vinden in het boekje.
Bij de C5AC is dat het geval, heb ik op Planète gelezen. Hoe dat zit bij de Cactus weet ik niet.

Bedenk daarbij dat zo’n drager dan een plotselinge rem- en/of uitwijkmanoeuvre moet kunnen doorstaan, en in die situatie komen er heel veel extra krachten op het geheel.
Op Planète zijn ook diverse verhalen te lezen van mensen die zulke fietsdragers midden op de weg tegen gekomen zijn, in Frankrijk worden ze wat vaker gebruikt.

Oftewel, bezint eer gij begint…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
RiFu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-2022

Gepost: 19 september 2022 02:42 PM
  [ # 2 ]

Dank je voor je advies

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook