5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
DS20 Pallas project
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 13 april 2023 02:49 PM
  [ # 61 ]

Er kan ook nog wat klein vuil in het stationaire circuit zitten.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Maarten71
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-09-2022

- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gepost: 13 april 2023 03:00 PM
  [ # 62 ]

Het zeefje in de carburateur hebben we ook gereinigd. Of bedoel je iets anders?

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 13 april 2023 06:01 PM
  [ # 63 ]

Sproeiers en kanaaltjes. Dekseltje van de carburateur eraf en alle openingen doorblazen met perslucht. Gruis onderin de vlotterkamer verwijderen. Dat soort werk.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2023 06:09 PM
  [ # 64 ]

Let op, als je druk op het kanaal van de acceleratiepomp zet zonder deze vast te houden dan blaas je hem uit elkaar en ben je alles kwijt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 13 april 2023 07:07 PM
  [ # 65 ]

@maarten71, ik ben benieuwd hoe dat filter in de tank eruit ziet.
Zelf ben ik van plan om zaterdag dat filter eruit te halen.
Ook mijn dsuper is soms lastig te starten en ook belletjes in de benzineleiding. Er zit een filterje aan drukzijde van de pomp. Zelfs een terugslagklepje voor de pomp gemonteerd. Maar dat voorkomt niet dat het benzineniveau wegzakt als de motor uitgezet wordt. Pomp is nieuw en van dat kompakte model.
De carburateur is gereviseerd door Herman Jansen en met 123 ontsteking
Ik verdenk nu dat dat filtertje vervuild is in de tank. Dat er een aardige onderdruk in de bezineleiding heerst als de motor loopt.
Maar hoe dat nou precies zit kan ik nergens vinden. Zoals de zuigleiding die in de tank steekt, die zit in dat filtertje maar hoe weet je dat die weer op de goede plek komt als je die stop met het filtertje weer in de tank draait.
Misschien kan je het iets verhelderen.
Alvast bedankt.
Hans.

Dsuper ‘73

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2023 07:10 PM
  [ # 66 ]

De aanzuigleiding in de tank zit in een stalen buisje en komt hierdoor in het filter uit. Geen probleem dus, gewoon dat filter er uit draaien met een zeskantige dop 21. Na het schoonmaken voorzichtig het filter weer in de tank draaien, de aanzuigleiding steekt er dan zo in bij het monteren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 13 april 2023 07:11 PM
  [ # 67 ]

Geen pakkinkje onder de rand van de stop?

Dsuper ‘73

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2023 07:36 PM
  [ # 68 ]

Een plastic ring.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 13 april 2023 07:46 PM
  [ # 69 ]

Dankje Waterman

Dsuper ‘73

Profiel  
 
Maarten71
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-09-2022

- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gepost: 13 april 2023 08:21 PM
  [ # 70 ]

Hi Hans,

Het is inderdaad een grote bout (maat 21) die je los moet draaien. Het kan zijn dat je veel kracht moet zetten, doe dit met tikjes of zorg er in iedergeval voor dat dop er goed op blijft zitten zodat ie niet beschadigd.

Het filter ziet er dan zo uit. Bij mij zat er een hele laag overheen, waardoor de benzine er niet doorheen kon.
Dit is de versie nadat we er een borstel overheen hadden gehaald.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 april 2023 08:29 PM
  [ # 71 ]

Je kunt het filter uit de dop klikken. Dan kun je nog beter schoonmaken. Daarna druk je het weer in de dop. Een Ds met een injectie motor heeft dit filter niet trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Maarten71
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-09-2022

- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gepost: 13 april 2023 08:37 PM
  [ # 72 ]

Goed punt.

En dan heb je dit:

ps. die dop was ik aan het boenen, vandaar niet op de foto.

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 13 april 2023 09:08 PM
  [ # 73 ]

Dat maakt het nog duidelijker met de beelden erbij. Ik ga dat filterje eens aanpakken!
Dankjewel voor de foto’s.

Dsuper ‘73

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 15 april 2023 01:13 PM
  [ # 74 ]

De auto met een redelijke lege tank zo schuin mogelijk opgekrikt. Het filter eruit gehad.
Was amper vervuild.
Bedankt voor de tips.
Super forum is dit.
Groet Hans.

Dsuper ‘73

Profiel  
 
Maarten71
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-09-2022

- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gepost: 17 april 2023 10:17 PM
  [ # 75 ]

Ok afgelopen vrijdag ging ik op pad voor nieuwe banden bij de garage, maar de rit ging toch niet helemaal goed.

We hadden alles schoongemaakt dachten we, maar toch niet helemaal zoals Jeroen eerder ook al beschreef.
Uit eindelijk is de ANWB erbij gekomen om haar aan de praat te krijgen.
De monteur gaf al aan dat hij de benzine oud vond ruiken.

Na dieper te zoeken, was zijn conclusie dat de carburateur waarschijnlijk vervuilt was, maar nog gekker.
Er lag iets onderin de carburateur, namelijk een losliggende sproeier (nr 17), één van de twee. Deze hebben we eruit kunnen halen en nr 18 hebben we niet meer gevonden. Kan deze het motorblok in zijn gevlogen? En daarmee schade aangericht of is dit onmogelijk?

Uiteindelijk staat ze nu met behulp van de sleepwagen bij de garage.

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook