Toen ik mijn wagen nieuw had stond interval ingesteld op 30000km of 2 jaar.
Onlangs is voertuig op onderhoud geweest en volgende onderhoud staat nu ingesteld op 25000km of 1 jaar.
Vreemd vind ik want op de app spreken ze over 2 en Zelfs 3 jaar.
Mijn schoonvader zijn DS3 hetzelfde ingesteld. toen hij vroeg om dit op 2 jaar in te stellen kreeg hij als antwoord dat dit niet kon en enkel op 1 jaar kan.
Geloof er zelf niks van en geloof ook niet dat een voertuig al op 1 jaar op onderhoud moet met normale kilometerstanden. Denk eerder dat dit een politiek is van de garage zelf.
Iemand een document of link waar duidelijk in vermeld staat wanneer een ds7 1.5 diesel op onderhoud moet.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Mijn C4 EHDI 2011 had het eerste jaar 10000km en jaarlijks onderhoud, heden haal ik de 10000km al lang niet meer, maar nog wel jaarlijks onderhoud,
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Mijn DS7 1.5 HDI uit 2019 gaf telkens aan dat hij iedere 30.000 km onderhoud nodig had. In de praktijk zag hij de dealer 2x per jaar. Ik kan me wel voorstellen dat als je minder rijdt, de dealer hem vaker wil zien dan eens in de 2 jaar. Remolie is bv afhankelijker van leeftijd dan gereden kilometers.
Ik snap als je veel kilometer rijd je ook vaker naar de garage gaat. Wij rijden er nu ongeveer 15000km per jaar. En zou dus ieder jaar op onderhoud moeten.
Kreeg een briefje van de garage hoe onderhoud van DS7 word gedaan. Bij de DS7 staat zelfs om de 2 jaar nieuwe remolie. Nog nooit gezien. Onderhoud om het jaar met deze kilometers, ook nog nooit gehad.
VW amarok 30000km of 2 jaar. Beetle 40000km of 2 jaar. Renault kangoo 40000km of 2 jaar
Om de twee jaar remolie verversen zie ik overal terug.
Of het strikt nodig is, is een tweede, maar in de service-instructies bij Citroën staat het vermeld.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1334
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Omdat synthetische remolie (t/m Dot4) vocht aantrekt (ook bij stilstand omdat het reservoir een open opening heeft om vacuüm te voorkomen) is regelmatig verversen geen overbodige luxe (kookpunt, interne roestvorming). Verversen en de remleidingen doorspoelen (werkwijze zoals ontluchten) als je het goed wil doen voorkomt op termijn problemen.
(DOT t/m 4 en DOT 5 niet mengen, vooronderzoek uitvoeren.)
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Niks vooronderzoek: DOT 5 is siliconen gebaseerd, dat is alleen geschikt voor speciale toepassingen en niet mengbaar met enig andere DOT remvloeistof. De “opvolger” van DOT 4 is DOT 5.1.
PSA specificeert nog steeds DOT4 remvloeistof.
To err is human, not to err is divine.