Evasion knipperende kilometerstand
Diol
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-08-2019

- Evasion 2.0i 16V EW10J4 (RFN)
Gepost: 27 oktober 2022 07:55 AM

Heb sinds kort dat mijn km stand onregelmatig knippert, alsof er een draad loszit.
Wanneer je licht aan doet, brand die wel netjes continue. (gaat dan waarschijnlijk over een andere draad/contact)

Om meerdere redenen verdacht ik de licht/richting handel, dus die heb ik vervangen.
Maar helaas is het probleem gebleven.

Als je aan het wieltje van de dashboard helderheid draait, heeft dat geen invloed op het knipperen.

Iemand hiermee bekend?

 

De meerdere redenen:
- jaaaaaaaren geleden kon de richtingaanwijzerhendel niet meer naar links.
opengemaakt en veel slijtage geconstateerd, toch weer aan de praat gekregen, nooit meer aan gedacht

- maanden geleden hoorde ik tijdens het rijden het richtingaanwijzer(?) relais knipperen, zomaar spontaan, en het geluid was zachter dan normaal. De lampen kinpperden niet mee, en als je de richtingaanwijzer zachtjes een beetje naar standje links-af duwde, stopte het relais voor een tijdje met knipperen

- onlangs begon de hendel weer moeilijk te doen naar standje links, maar opeens ging het wel weer goed, al leek er even iets te kraken inwendig

- en nu dus de km stand die knipperde, tenzij ik de verlichting aanzet.

= dit alles bij elkaar deed mij vermoeden dat het intern niet meer lekker zat in die hendel, daarom vervangen. (gelijk een hendel genomen met mistlamp-voor stand, mooi dat die draad ook al op het stekkerblok zat, nu nog mistlampen vinden)

 

When it is difficult, i’m interested, when it is impossible, i’m in

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook